תצוגה טקטילית של אובייקטים בחלל

היפאנים מדגימים אב טיפוס מעניין לשיטת תצוגה של אובייקטים בחלל, המתבססת על אולטרה סאונד, ומאפשרת למשתמש למשש אובייקטים תלת מימדיים באוויר.

העקרון העומד מאחורי הטכנולוגיה מכוון גלי אולטרה סאונד מזוויות שונות ביחס למיקום שיד המשתמש נמצאת בה, וכך מייצר תחושת לחץ על היד, בדומה ללחץ הנוצר כאשר אנו ממששים אובייקט פיזי. הטכנולוגיה מאפשרת למשתמש למשש את האובייקט וליצור אינטראקציה איתו ואינה דורשת אביזרים נלווים, מעבר למסך הקול עצמו.

היכולת להרגיש אובייקט וירטואלי בחלל פיזי הושגה עד היום בעזרת כפפות בעיצובים שונים, אשר כוסו בחיישנים שזיהו את מיקום היד בחלל והפעילו עליה לחץ, או בעזרת סילוני אוויר אשר כוונו אל היד ובכך יצרו תחושת מגע באובייקט פיזי. החסרונות בטכנולוגיות אלו היא בכך שזרמי האוויר מתנגשים אחד בשני, יוצרים ויברציות ביניהם ומשפיעים על הסביבה, בעוד ששיטת התצוגה החדשה הזו המבוססת על האולטרה סאונד היא איכותית יותר מבחינת רזולוציה ואינה דורשת מהמשתמש לחבר לעצמו אביזרים מסורבלים. מעניין לראות את ההשפעה על חיות, לא מצאתי לכך התייחסות באתר הפרוייקט, שהכיל מידע נוסף על הטכנולוגיה אי שם ב-2008, אך כעת אינו זמין ממילא.


תגובה אחת

טל טבקמן | הולוגרמות מוחשיות, 1 בספטמבר 2009 ב-07:33:

[…] שני שלטים של Wii, כדי לעקוב אחר מיקום היד ביחס למסך, ואת מערכת התצוגה הטקטילית בחלל, שמתבססת על אולטרה סאונד ופותחה באותה המעבדה לפני […]