משחקים סלולריים על שלטי חוצות

טושיבה הפעילה בטוקיו שלט חוצות אינטראקטיבי שמאפשר לעוברי אורח לשחק עליו משחקים מרובי משתתפים. השליטה מתבצעת באמצעות הטלפון הסלולרי. בכל משחק מתחרים שישה שחקנים, אחד נגד השני, במירוץ של 90 שניות להשתלט על כמות גדולה ככל האפשר של ריבועים בלוח המשחק. השחקנים מקבלים נקודות בונוס כאשר הם צדים את דמויות המותג המאויירות של טושיבה.


למשחקים יכולים להצטרף במקביל גם הגולשים בערוץ של טושיבה ביו-טיוב. הבחירה ליצור חיבור בין המשתמשים המזדמנים ברחוב, לאלו היושבים בבית היא מוצלחת ומגדילה את החשיפה לתוכן הפרסומי. היא גם מאפשרת לשמור על כמות גדולה של שחקנים לאורך זמן (או לזייף אותם).

הקמפיין מקדם סדרת מחשבים ניידים, אך לא כאן הדגש. מנקודת מבט מסחרית, משחקים אינטראקטיביים על גבי שילוט חוצות הם נדירים. טושיבה שולחת בלון ניסוי בכדי לאמץ את האקספרימנטלי-האמנותי למיינסטרים ולמצב את עצמה כפורצת דרך. פלטפורמת שלטי החוצות הדיגיטליים של טושיבה מפותחת למדי מבחינה טכנולוגית, אך זו הפעם הראשונה שהיא מנסה להוכיח את האפקטיביות של שילוב פונקציונליות אינטראקטיבית בהם כאמצעי לקידום מכירות.

חוסר הבשלות עדיין בולט, אך זה עניין של זמן. כך למשל, כתוצאה ממגבלות טכנולוגיות, ההצטרפות למשחק אינה אוטומטית, ובכדי להשתתף על השחקן להתקשר למספר טלפון שמופיע על המסך לפני תחילת כל משחק. משמעות ההצטרפות המסורבלת היא במספר נמוך יותר של שחקנים שיתאמצו לחוות את המשחק. גם החיבור של המסר לתוכן הוא כרגע גנרי מדי – כמובן שעם התפתחות הבנת המדיה יהפכו המשחקים למתוחכמים וממוקדים יותר מבחינה שיווקית. כרגע זאת הדגמת יכולות, זה עוד לא מושלם, אבל עובד. מאוד רחוק מטטריס על מגדלי עזריאלי.

[מצאתי ב-device]