עיצוב ממשק טלפון נגיש לעיוורים

קבוצת המפתחים של גוגל לפלטפורמת אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל למכשירים ניידים, מציגה קונספט ממשקי מעניין של טלפון נגיש לעיוורים. בכדי לחייג בטלפון סטנדרטי, על המשתמש לדעת כיצד נראית פריסת הכפתורים על מסך החיוג, כיוון שכל כפתור ממוקם במיקום אבסולוטי קבוע על מסך. גם המרחק בין הכפתורים וגודלם משתנה מטלפון לטלפון, והוא תלוי עיצוב.

הקונספט של גוגל מתייחס להתנהגות הממשקית של מסך החיוג בצורה שונה. הנקודה בה נוגע המשתמש על המסך הופכת להיות נקודת העוגן היחסית של מרכז לוח המקשים – המספר 5. תנועת אצבע כלפי מעלה תוביל ל-2, אלכסון לימין ל-9 וכו'. אין צורך להסתכל על המסך, כי ממילא הספרות מתמקמות באופן יחסי לאצבע. הקונספט מתנער סוף סוף ממגבלות הטלפון הקלאסי, בו המקשים הפיזיים אכן מוקמו בצורה אבסולוטית, מתוך מגבלה פיזית.


הממשק הזה נובע מבשלות של עיצוב ממשק למסכי מגע. הוא יוצר מסך חיוג אינטואיטיבי ויעיל יותר – פורמט שהוא תרגום מבריק של רעיון מסך החיוג, על בסיס עקרונות הממשק של מסכי המגע. כל כך מוצלח שהוא כמעט נראה מובן מאליו. הדגמות נוספות של EyesFreeAndroid – קבוצת ההנגשה של אנדרואיד לעיוורים, אפשר למצוא בערוץ שלה ביוטיוב.


תגובה אחת

טל, 20 באפריל 2009 ב-15:25:

נראה לי שסתם סיבכו יותר מדי

פעם זה היה פשוט – העיוור היה יודע איזה מקש זה איזה מקש.

ואז המציאו את מסכי המגע ו"הלבישו" עליהם את כל הלחצנים – ממשק שהוא ממילא לא נגיש בכלל לעיוורים.

ואז היו צריכים להתחכם בשביל למצוא פתרון כלשהו בשבילם.

אני יכול להבין למה מפתחי הממשקים למסכי מגע צריכים להשמיש אותם גם לקהל היעד הזה ממניעים עיסקיים, אבל כרגע עדיין אין כאן בעצם שום דבר שעל פניו מסייע למוגבל הראיה.