(גם אני) הצטרפתי לאיגוד האינטרנט הישראלי

הרשת התעוררה לפתע לקראת האסיפה השנתית של איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC), בעקבות כתבה ביקורתית שהתפרסמה ב-ynet, על צורת התנהלותו ושינויים צפויים במבנה שלו. אופי הכתבה לא נותן כלים אובייקטיביים כדי להעריך את הטענות שהועלו שבה. במקביל – אין לי עניין להכנס לוויכוח על ערכו המוסף של דומיין ישראלי בהשוואה לדומיין בינלאומי או על שאלות של תמחור יחסי.

מנקודת המבט שלי – תהליך רישום שמות מתחם ישראליים נפגע בצורה משמעותית כתוצאה משילוב הרשמים המוסמכים בתחילת 2007. העלויות אמנם ירדו, אך תוצאת המהלך מתבטאת בסרבול משמעותי של מהלך הרישום, כתוצאה מהוספת תלות במתווך נוסף, בניגוד לתהליך הרישום האוטומטי (והיקר יותר) באתר הארגון. האיגוד חייב להשכיל לשמור חוויית השירות שהוא אמור להעניק.

לתפישתי, כל זמן שהאיגוד מצליח לנהל את רישום שמות המתחם, ותשתיות ה-IIX וה-DNS בצורה יעילה, בהחלט ראוי שיקדם מטרות נוספות. יש לי הרבה הערכה לחלק גדול מהפרוייקטים שהארגון קידם והשקיע בהם לאורך השנים. שמירה ופיתוח של גוף חזק עם אג'נדה מכוונת אינטרנט חופשי וניטרלי הוא אינטרס כללי של העוסקים בתחום ושל המשתמשים בכלל. התוכן הספציפי צריך להיות פתוח לדיון בתהליך שקוף.