עולם העתיד של נוקיה – קר, סטרילי ולא אישי

מעבדות המחקר של נוקיה שחררו סרטון קונספט תדמיתי המציג את חזון העתיד (הלא מאוד רחוק) של החברה, המרחיב את אמצעי השליטה וחוויית השימוש במכשירים שלה. הסרטון מציג משקפיים המאפשרים לשלוט על ממשקים וירטואליים בעזרת תנועות עיניים, אוזניות אלחוטיות ואמצעי קלט בצורת צמיד המתרגם את תנועות היד לפעולות שליטה בסביבה הוירטואלית.

יש כאן שילוב בין העולם המציאותי לסביבה הווירטואלית, עם דגש על אוגמנטציה, אבל אין כאן בשורה עיצובית פורצת דרך או התייחסות אמיתית למשמעויות של שילוב שכזה. חוויית השימוש שעוטפת לכאורה את המשתמש, מסורבלת – היא לא שקופה, צריך להפעיל אותה והיא לא אחידה ברמת הטיפול בה מבחינה עיצובית.


חסרה כאן מחשבה על שימושיות ועל המשתמש – בממשקים השונים לא קיימת קריאה לפעולה או אפילו ברירת מחדל שנבחרת מראש. ממשק הנשלט בעזרת תנועות עיניים צריך לתת חיווי הבא לידי ביטוי בעיצוב שלו – הוא אמור לתת למשתמש אמצעי שליטה וחיווי ייעודיים שיתאימו לו. הבוסריות הממשקית מתבטאת גם בכך שהמשתמש לא יכול להתאים את הממשק לצרכיו – הוא מחוייב לחווייה האפרורית שהוגדרה לו.

הרושם הוא שנוקיה לא הולכת רחוק מספיק ברמת הקונספט ובעיצוב החווייה עבור המשתמש. זה מאכזב כשמדובר על חברה בסדר הגודל שלה.


תגובה אחת

טל טבקמן | נוקיה מגדירה יעדים ל-2015, 13 בנובמבר 2009 ב-15:43:

[…] כפי שהיא רואה אותו בטווח של 5 שנים מהיום. בניגוד לסרטון עולם העתיד של נוקיה, התייחסות כאן היא פרקטית לחלוטין – אין כאן פריצת דרך […]