מערכת סטריאו טיפוגרפית

mintpass הקוריאנית מציגה את Used as Read, קונספט של סדרת מוצרים מודולריים המשתמשים בטיפוגרפיה כאמצעי המסביר למשתמש על מטרת וצורת השימוש של כל חלק המרכיב אותם. כך, מערכת הסטריאו מתבססת על מודולים פשוטים, אשר כל אחד מהם משמש למטרה ספציפית: radio משמש כרדיו, music כנגן מוזיקה, woof כסאב-וופר ו-remote כשלט הרחוק.

המערכת המודולרית מאפשרת למשתמש לבחור אילו פיצ'רים ירצה לשלב במערכת שלו, הוא יכול לבחור כיצד להרכיב אותם יחד – כשורה ארוכה של טקסט, כמגדל גבוה או בכל צורה אחרת. הגמישות הזו נותנת למשתמש שליטה על המבנה, הצורה והמורכבות של המוצרים בהתאם להעדפותיו וצרכיו.

Used as Read - המוצר מתאר את הפונקציונליות שלו
היתרון המשמעותי במוצר גרפי המתאר את הפונקציונליות שלו, היא בכך שמבנה המערכת משמש כחיווי ליכולות ולפיצ'רים אשר היא משלבת בתוכה, כך שגם אורח מזדמן יכול להתמצא בקלות במערכת. הידידותיות הזו אמורה להתבטא גם בתמצות משמעותי של ספרות ומדריכים נלווים, כיוון שהמוצר אמור להסביר את עצמו, מה גם שהחלוקה למודולים מאפשרת לשמור על פשטותו של כל חלק.

המשתמש בוחר אילו רכיבים לכלול וכיצד להרכיב אותם יחד
הקונספט של המוצרים בהם המשמעות הטיפוגרפית מצביעה על הפונקציה, מיועד להרחבה לקו מוצרים רחב. למרות שהיישום הגרפי נראה פשוט (וגם קצת פשטני), הוא ידרוש מחשבה ותחכום בכדי לשמור על הפשטות שבו. השפה הגרפית המובחנת יוצרת קבוצת מוצרים המתייחסים אחד לשני מבחינה חזותית ובונים משפחת מוצרים, אשר יכולים לעבוד יחד, כמשפט המורכב ממילים, או בנפרד זה מזה ועדיין לשמור על ערכם העיצובי. היכולת להרכיב ולפרק את החלקים, מקנה לעיצוב ערך משחקי עם פוטנציאל מהנה, שמאפשר למשתמש להתאים את המוצרים לטעמו ולצרכיו.

יחד עם זאת, בחירת המוצרים המתאימים ליישום היא קריטית, בכדי למנוע מצב בו היישום הטיפוגרפי פוגע בפונקציונליות של המוצר. ניתן לראות זאת במקרה של "remote", שמבחינה עיצובית הוא נחמד למראה, אך מבחינה פונקציונלית הוא הרכיב החלש ביותר במערכת – הוא לא נוח, לא נראה מזמין ולא ארגונומי. במצבו כרגע, עודף העיצוב בשלט פוגע בשימושיות שלו, ומכשיל אותו כפתרון עיצובי רלוונטי לשלט רחוק.