לנער את השלט – קונספט ירוק שיוצר בעיות לא ירוקות

המגמה הירוקה לא פוסחת גם על שלטי הטלוויזיה – Shake Control הוא שלט קונספט לטלוויזיה שפועל ללא סוללות, עם אינטראקציה מעניינת ובעיות שימושיות קשות. ניעור השלט מייצר חשמל בכדי להפעיל או לכבות את הטלוויזיה, להחליף את הערוץ, לשלוט על הווליום והתפריטים. גוף השלט הוא מסילה בתוכה מחליק מגנט ירוק בצורת חץ. מיקום החץ משפיע על הפונקציונליות שלו, וכך גם כיוון התנועה. כאשר החץ ממוקם בחלקו העליון של השלט הוא שולט על הערוץ או עוצמת הקול.


כאשר המשתמש מניע אותו למעלה או למטה – הוא שולט על הערוץ. תנועה לכיוון ימין או שמאל שולטת על עוצמת הקול. הדבר תואם את המבנה של של שלטי טלוויזיה סטנדרטיים, ודורש היכרות איתם בכדי להפוך את ההפעלה למובנת. כאשר המשתמש לוחץ על הכפתור היחיד הנמצא על השלט, הוא יכול לכבות או להפעיל את הטלוויזיה או לנווט בין תפריטי הטלוויזיה.

מבחינת שימושיות, השלט ידידותי לסביבה אך לא למשתמש. הוא לא עומד בפני עצמו – הוא דורש ידע מוקדם בכדי להיות אינטואיטיבי בצורה מוגבלת ולא שימושית. המשתמש צריך לשים לב למיקומו של החץ, (שהיד מסתירה אותו), וגם לזכור איזה כיוון יבצע איזו פעולה. חיווי גרפי על גבי השלט וגם חיווי על המסך יתרמו לכך, אך לאו דווקא יפתרו את הבעייתיות שבו.

[מצאתי ב-designzen]


2 תגובות

okok4, 26 בדצמבר 2008 ב-18:58:

ז"א בשביל לעבור מערוץ 10 לערוץ הספורט אני אצטרך לשקשק אותו חצי שעה.

לא קונה.

טל טבקמן, 27 בדצמבר 2008 ב-11:16:

אחרי חצי שעה של טלטולים אולי אפשר למכור את עודפי החשמל לחברת החשמל…
הקונספט הזה פשוט הולך רחוק מדי.

הבוקר במקרה נתקלתי בשלט ללא סוללות שמוצע עכשיו למכירה בבריטניה. הטעינה מתבצעת באמצעות סיבוב של כפתור (שמזכיר את הכפתור של מכונת הכביסה) – 30 סיבובים מספיקים לשבוע עבודה. לא יפה במיוחד, וגם הסיבוב נראה מציק, אבל שומר על החוקיות של השלט הסטנדרטי ובכל זאת ירוק.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1101872/How-TV-remote-going–just-twist.html