חג הקורבן של ברגר קינג

ברגר קינג פיתחה את Whopper Sacrifice – אפליקציה אנטי-חברתית לפייסבוק שמעודדת את המשתמשים בה למחוק חברים. תמורת 10 חברים שהמשתמש מוחק מרשימת החברים שלו, הוא מקבל וופר חינם.

האפקטיביות שבקמפיין נובעת מכך שבעת מחיקת כל אחד מן החברים, מופיעה הידיעה על הפעולה בפיד החדשות האישיות בפייסבוק בכדי לעדכן את שאר החברים אשר שרדו את הניפוי – כך שברגר קינג מרוויחה עשרה אזכורים פרסומיים עבור כל המבורגר שהיא מוסרת. ההתלהבות והערך הוויראלי שנוצר מהפרוייקט הוא עצום – 162,500 חברים הוקרבו עד עכשיו, והקמפיין ממשיך.

האפליקציה של בורגר קינג - 10 חברים תמורת המבורגר
ההבנה של זילות קשרי הלוואי בפייסבוק ("קשרי זבל") והשימוש שבהם לצורך פרסום ויראלי המוני מנצלת בצורה אפקטיבית את המדיה והיתרונות של מודל הרשת החברתית. יחד עם זאת, הוא מעלה את כמות הספאם ברשתות אלו, ומדגיש שוב את איכותם הנמוכה של הקשרים ברשתות אלו, ואת הבעייתיות שבמודלים כלכליים המתבססים על הערך הכספי שלהם.

[מצאתי ב-mashable]


2 תגובות

לאה, 13 בינואר 2009 ב-16:48:

אפשר לחדש את קשרי החברות מחדש מיד לאחר הביטול, וכך לזכות בבורגר וגם בחידוש התחושה של מציאת חבר חדש בפייסבוק…

טל טבקמן, 13 בינואר 2009 ב-21:14:

שכאן יש כבר שאלה מצפונית. לא יודע איך אפשר להנות מהמבורגר שהושג במרמה על חשבון חברה קטנה ודלת אמצעים כמו ברגר קינג…
המודל המבריק הזה מצליח להשיג את המטרה כבר בעת ההסרה – 10 אזכורים פרסומיים לברגר קינג, בלי קשר לעתיד המשתמש שהוסר. כאמצעי פרסום ויראלי היעילות והחשיפה שלו עצומה – הקאונטר עומד כרגע על 215,000 חברים שהוסרו.