האנימציות המתחבאות בעולם של ההרים

קאמיל שרר, מעצבת אינטראקטיב משוויץ, יצרה את 'העולם של ההרים' – ספר מודפס אשר בין דפיו מסתתרות אנימציות המחכות שיגלו אותן. כאשר מצלמים את דפי הספר באמצעות מצלמה, נשתלות אנימציות בסרטון המצולם בזמן אמת. הטכנולוגיה נותנת ערך מוסף לקורא – לצילומים המודפסים בשחור-לבן מתווסף מימד העומד בניגוד להן בדמות אנימציות דו מימדיות פשוטות, שלמרות שחלקן קצת מוגבלות, השפה שלהן אחידה ומגובשת. הפרוייקט מקסים.

בין דפי הספר מתחבאות אנימציות המופיעות על גבי מסך המחשב
העולם של ההרים - אוגמנטציה משלבת אנימציה בין דפי הספר

הספר המקסים הזה משאיר אותי דווקא עם תחושה של פספוס. הקורא מצלם את הדף וצופה באנימציה, אך נשאר פאסיבי. פרוייקט שכזה צועק לשלב בתוכו אינטראקציה מינימלית, שתאפשר לקורא לקחת חלק בהתרחשות על ידי התייחסות אליו או לסביבה שלו. המרחק לאינטראקציה משחקית מכאן מאוד פשוט וזמין. הדוגמא הכי קיצונית היא עליסה הווירטואלית, שעושה שימוש בדיוק אותו העקרון הטכנולוגי, אך מוגזמת מבחינת מגוון האינטראקציות שהיא מציעה. אינטראקטיביות בסיסית פשוטה, כמו האפשרות להזיז את העננים בשמיים או ליטוף של החיות, הייתה מספיקה בכדי להפוך את החווייה לטוטאלית.

[מצאתי ב-feedspeak]


תגובה אחת

טל טבקמן | עיצוב שיער אינטראקטיבי – יישום פרקטי של אוגמנטציה, 6 ביולי 2009 ב-21:16:

[…] הראש ומשפיעה על ההדמייה לפיהן (טכניקה דומה לזו של 'העולם של ההרים'). החווייה האינטראקטיבית מספקת ערך מוסף המאפשר ללקוחה […]