ארכיון ינואר 2009

קליפ מבוסס סטופ מושיין לאורן לביא

יובל ומירב נתן יצרו וידאו קליפ אנימטיבי מושקע בטכניקה של סטופ מושיין, לשיר של אורן לביא – Her Morning Elegance. החיבור בין הויזואל לשיר נראה טבעי לחלוטין, ומצליח להגיע למקום מגובש בו הם משלימים אחד את השני. האנימציה עשירה ברעיונות, ומבוצעת בצורה נפלאה. יופי של פרוייקט.


הכריכה התלת מימדית של איקאה

קמפיין הכריכה התלת מימדית של איקאה גרמניה מעביר את הלקוחות חווייה חיובית בחינם – הוא שם אותם על שער הקטלוג. שער הקטלוג של איקאה שוחזר במדוייק בחללים של מרכזי קניות ברחבי גרמניה – החל מצבע הקירות ועד לטיפוגרפיה המרחפת בחלל. לקוחות הקניון הצטלמו בחלל של איקאה, והוזמנו לקבל בסניף איקאה הקרוב קטלוג שתמונתם מעטרת את השער שלו.


האינטראקציה של איקאה עם קהל הלקוחות הפוטנציאליים, יוצרת חווייה חיובית אותה הם מקשרים בצורה אינטואיטיבית עם המותג. לצורת הפרסום הזו יש עלות, והפקה שכזו אינה זולה, אבל יש לה ערך מוסף. בזכות ההתאמה האישית (פרסונליזציה) של שער הקטלוג, מבטיחה איקאה את העלאת ערכו הנתפש של הקטלוג, מעבר לפרסומת רגילה. המצולמים לא ימהרו לזרוק אותו, הם יציגו אותו לחבריהם וישתפו אותם בסיפור שמאחוריו. מעבר למשיכת הלקוחות לחנות בכדי לאסוף את הקטלוג, החברה מצליחה ליצור אצל הלקוח ערך סנטימנטלי (ובעתיד – נוסטלגי) עם המותג.

הפרסומת של CareerBuilder בסופרבול 2009

הפרסומת של CareerBuilder מהסופרבול השנה פשוט נפלאה. היא מצליחה להעביר מסר חכם בצורה פשוטה, ולעטוף אותו עם 'קריאה לפעולה' (call for action) אפקטיבית וברורה. זה בדיוק המקום בו נופלים שידורי התעמולה שמרצדים על מסך הטלוויזיה שלנו בשבועיים שלפני הבחירות.


ממשק לעריכת סרטי וידאו במרחב

tamper הוא חדר עריכה אינטראקטיבי המתבסס על מערכת ההפעלה במרחב של אובלונג. החווייה הטוטאלית של השימוש בממשק מאפשרת למשתמשים להרכיב סרטוני וידאו קולאז'יים, על בסיס פיסות וידאו (דמויות, אביזרים, בניינים וכו') הנלקחות מתוך סרטים אחרים, על ידי מחוות של הצבעה בחלל וגרירה בין המסכים. מגוון המחוות מאפשר לסקור את הסרט ולבצע עליו פעולות עריכה. הפרוייקט מוצג בפסטיבל סאנדנס 2009, ומזמין את הקהל להתנסות בו. תוצרי המשתמשים מועלים לפרופיל משתמש ייעודי ב-youtube.

לערוך סרטי וידאו במרחב

גזירה והדבקה של חיות בר

הצלמת הבסקית מיקל אוריבטבריה, יצרה את 'אנימליה' – סדרת צילומים מעוררת השראה בה מוצגות חיות בר שהוצאו ממקומן הטבעי ומוקמו בסביבות עירוניות נטושות ובסצינות יומיומיות מנוכרות. הניגוד בין החיות לסביבה החדשה והקרה הצליח להוציא מן החיות משהו אנושי וחזק שאפשר לתרגם לתחושות כמו סקרנות, בלבול, ייאוש ובדידות. הביצוע נפלא.

אייל באנימליה
גורילה באנימליה

בניינים קורסים באלבניה

האלבנים אישרו תוכנית מטורפת לבניית שכונה עירונית חדשה, אשר המבנים בה נראים כמו ערימה מבולגנת של מבנים שנפלו. מטרת העיצוב הייתה ליצור בנייה עירונית צפופה, במטרה לשמר שטחים ירוקים רבים ככל האפשר סביב לה. הפרוייקט יוצר חיבור מעניין בין הטבע לנוף האורבני, ומשלב בתוכו מבני ציבור ואזורי נופש המתכתבים עם הסביבה. הדינמיות בצורות ומגוון המבנים דווקא פרקטיים, ומאפשרים גמישות בסוגי הדירות, אזורי המסחר והמשרדים המוצעים, ויוצרים התכתבות לא שגרתית עם הנוף, בכל קנה מידה.

הדמיית שכונת אבני טיראנה באלבניה
השכונה נבנית על שפת אגם טיראנה, אי שם בדרום אלבניה. כרגע מתבצעות עבודות תשתית, תחילת הבנייה צפוייה ל-2010, והעלות שלה מוערכת ב-600 מיליון יורו.

[מצאתי ב-burstoid]

כסא אנטומי

אקסל וארישו, מעצב גרפי צרפתי, שבעבודותיו משולבים איורים וקטוריים נקיים, מציג סדרת כסאות במהדורה מוגבלת עם הדפסים גרפיים וקטוריים, בהם כסא עליו מודפסים שרטוטים אנטומיים. מקסים.

כסא אנטומי
[מצאתי ב-ilovebadthings]

האיורים של איימו דונלי

איימו דונלי, מאייר אוסטרלי בן 27, יוצר איורים מורכבים ומפתיעים. סגנון האיור הייחודי שלו מושפע מקומיקס אמריקאי מחתרתי משנות ה-60 ומנגה יפאנית. תהליך העבודה משלב איור ידני עם עיבוד ממוחשב, השימוש בצבע ומתוחכם, ועומס הטקסטורות וקווי המתאר נותנים לעבודות מראה ייחודי.

איור של איימו דונלי

שיטוט בין חלונות הראווה של לונדון

London Shop Fronts הוא טאמבלר חדש המעלה בכל יום תמונה אחת המתעדת חלון ראווה של חנות או חזית של עסק כלשהו ברחובות לונדון. החווייה החזותית מגוונת, עשירה מבחינה צבעונית ועמוסה בפרטים. פשוט ומוצלח.

חנות טבק לונדונית

מכונות שתייה אינטראקטיביות

מכונות השתייה החדשות של קוקה קולה מצויידות במסך מגע מולטי-טאצ' אינטראקטיבי המכסה את הפאנל הקדמי. הממשק פשוט ונותן ללקוח ערך מוסף שאינו זמין במכונות הסטנדרטיות: המשתמש יכול לסובב את הבקבוק, לבדוק את הרכיבים ולצפות להנאתו בכמות אינסופית של פרסומות ומסרים שיווקיים עד להתקף האפילפסיה. חוויית הקנייה האינטראקטיבית היא שדרוג משמעותי, ההופכת את הדור הקודם של מכונות השתייה הסטטיות למיושן ומוגבל.

מכונת שתייה אינטראקטיבית עם מסך מולטי טאצ'

המכונות הללו צפויות לצוץ בקרוב ברחבי ארה"ב, ולהגיע לאירופה בסביבות 2010. עלינו כמובן שעדיין לא מדברים, אבל בדרך כלל דברים כאלה מגיחים לרגע כתרגיל יחצ"ני בכנס שיווק אקראי כלשהו.

[מצאתי ב-engadget]