ארכיון יוני 2009

לנובו הגדילה שני מקשים במקלדת (אחרי שנה של מחקר)

לנובו (פעם: חטיבת המחשבים הניידים של IBM), ביצעה שינוי עיצובי למקלדות במחשבים הניידים מדגם T400s – הגדלה משמעותית של מקשי ה-'Delete' וה-'Esc'. שינוי תצורה של מקלדות היא מהלך מסוכן ונקודה מאוד רגישה אצל משתמשים, כיוון שהיא משפיעה ישירות על נוחות ויעילות העבודה שלהם. לכן, מאחורי השינוי מסתתרת שנה עמוסה של מחקר רציף אחר מאפייני השימוש של 30 מעובדי החברה, שהצביעו על כך שמשתמש ממוצע לוחץ על צמד המקשים הללו 700 פעמים בשבוע. לנובו הכפילה את גובהם, בכדי להנגיש אותם למשתמשים.

פריסת המקשים העליונים במקלדת של לנובו T400s
לפי לנובו, תיעדוף המקשים הללו העלה משמעותית את שימושיות המקלדת. התוצאה גם הפחיתה משמעותית את מספר הלחיצות המקריות על מקשי ה-End וה-Insert, כתוצאה משינוי מיקומם.

הופתעתי שהם עדיין מתעקשים שלא להחליף בין כפתור ה-Fn ל-Ctrl, שמבחינתי זו אחת מהתכונות המציקות ביותר בסדרות המחשבים הניידים שלהם.

ארוחת בוקר אנגלית אוורירית

הצלם הבריטי דיוויד סקייז (David Sykes) יצר את 'הארוחה הקלה' – צילום בודד, נקי מעיבודי תמונה, של ארוחת בוקר אנגלית המורכבת מבלונים. מקסים.

ארוחת בוקר אנגלית טיפוסית מבלונים
[מצאתי ב-swissmiss]

iDisplay – מסך מולטי-טאצ' מבוסס מצלמת רשת

פרוייקט iDisplay מחפש אלטרנטיבה טכנית זולה ופשוטה להשתמש במסכים שטוחים פשוטים כמשטחי מולטי-טאצ' אינטראקטיביים – הוא מצליח לזהות מחוות ידיים ואובייקטים פיזיים צבעוניים המונחים על המסך. כרגע מדובר באב טיפוס המסוגל לזהות את תנועת היד ומחוות צביטה, אך פשטות העקרון מאפשרת להרחיב את מגוון המחוות המותאמות שהמערכת תזהה בעתיד.

בניגוד לפתרונות מסחריים המתבססים על חיישנים או בטכניקות לזיהוי אור אינפרא-אדום (IR), המערכת מתבססת על מצלמת-רשת רגילה ומסך LCD פשוט – כשהמשמעות היא הנגשה של הטכנולוגיה לקהל רחב בעלות נמוכה והתקנה פיזית פשוטה. באופן לא מפתיע, הפגיעה המשמעותית ביותר היא בדיוק התנועה, איכותה ומגוון האינטראקציות הניתנות לזיהוי בהשוואה לפתרונות מורכבים (ויקרים) יותר – כמו למשל אינטראקציות בהן יש חשיבות לעוצמת הלחיצה.

סרטון ההדגמה נ-מ-ר-ח על פני 10 דקות שלמות – מומלץ למצות אותו בסריקה לאורך הטיימליין מאשר להשקיע את הזמן – מאכזב לגלות כמה ההפסד מינורי.


מאחורי הפרוייקט עומד סטודנט המשלים תואר בהנדסת תוכנה, וזהו חלק מפרוייקט הגמר שלו. מדובר כרגע באב-טיפוס לצרכי מחקר, כאשר ספריית קוד פתוחה של היישום תשוחרר (אולי) בהמשך.

[מצאתי ב-NUI Group]

3650

צמד המעצבים הבריטי Ubik קיבלו בריף פתוח מ-MTV ליצור סרטון שיעסוק בתהליך התחממות כדור הארץ ומשמעותו. התוצר, 3650, עשיר בפרטים מרהיבים שמתפתחים לאורך זמן. הטכניקה מתבססת על שילוב של וידאו ואנימציה ליצירת חוויית צפייה מורכבת מבחינה עיצובית, עם מסר ברור שמנסה להניע את הצופה לפעולה מיידית – בדיוק מה שהיה חסר לי בסרטון ברזילאי דומה לפני כמה שבועות.

לפסטיבל הסרטים F5 בניו-יורק השנה, הצמד הגיש את 'Voxel' – סרטון אנימציה נסיוני המשתמש בפיקסל-ארט תלת-מימדי בכדי לייצג תנועה של מים:

הפרסומת החדשה לניידים של דל (לא תאמינו איפה מייצרים אותם)

הפרסומת החדשה לסדרת המחשבים הניידים הצבעוניים של דל מספרת על תהליך ייצור צבעוני והזוי המשלב, בין השאר, גם כפות רגליים של פילים. במפעל שכולו מורכב מגברים שנקטפו משנות ה-50 כדי לזמר במקהלה על סוכריות היא עוד נתון סביר, אבל העובדה שמדובר במפעל אמריקאי של עובדיו אמריקאיים הופכת את זה כבר להזייה של ממש. אפילו היצורים מהמפעל השמח של קוקה-קולה כבר מקנאים.

מתוך פרסומת המפעל המזמר של דל

נשף המסיכות

סוף שנה בבתי הספר לעיצוב בעולם – ופרוייקטי הגמר צצים בכל רחבי הרשת. 'נשף המסיכות' (Masquerade) הוא פרוייקט גמר של סטודנט טורקי בארה"ב – סרטון אנימציה קצר על עולם אנימטיבי של דמויות גרב מדוכאות ומתוסכלות, שמעמידות פנים שהכל בסדר, למרות הכל. עיצוב הדמויות מאופיין בפרופורציות לא שגרתיות, והמעבר לסצינת השיטוט ברחוב המסתובב הוא פתרון חכם לקידום התפתחות הסיפור.

מתוך סרטון האנימציה נשף המסיכות

קפה סרה – סרטון אנימציה לקפה של הבוקר

קפה סרה (Café Serré) הוא סרטון אנימציה קצרצר – פרוייקט סטודנטיאלי צרפתי בתלת-מימד על שוטר שמנמן וחולמני, המוצא עצמו בסיטואציה לא צפוייה בשעת לילה מאוחרת. התנועה מגושמת, ובניית הסיפור מסתיימת מוקדם מדי, אך הצבעוניות עשירה בצבעים רוויים והפסקול מעולה (אין לי מושג מהו).

מתוך סרטון האנימציה התלת מימדי קפה סרה

ממשק לסלולר עם התייחסות לעומק כעקרון ממשקי

TAT השוודית מציגה הדגמה מעניינת של קונספט המשתמש בתלת מימד כאמצעי ממשקי במכשירים סלולריים. בעת הטיית המכשיר, המכשיר מחשב את המיקום שלו בחלל ביחס לעיניים של המשתמש, בכדי לבנות פרספקטיבה להביט מעבר לפינות ומאחורי אובייקטיים, להבין את המבנה המוצג או בכדי להגיע לתוכן נוסף שמסתתר במקומות מוסכמים.

האשלייה התלת-מימדית מתבססת על עקרונות גרפיים של הצללות ועיוותים צבעוניים בכדי ליצור פרספקטיבה ואשלייה של עומק. הפיתוח משתמש במעקב אחרי מיקום העיניים, ולא על יכולות (סטנדרטיות) של חיישני זיהוי תנועה, בכדי לדייק בחישוב הפרספקטיבה ולשמור על אמינות האשלייה (או כדי לרשום פטנט בצורה קלה יותר).


אפליקציית האייפון של לויד'ס (וגם סרטון המותג של אורנג')

'My Account' היא אפליקציית אייפון המשמשת ככלי פשוט לניהול פיננסי – קונספט לשירות עתידי של בנק לויד'ס הבריטי. האפליקציה מאפשרת ללקוח לקבוע לעצמו מטרות שיש להן משמעות כלכלית (רכישת רכב/דירה, חסכון פנסיוני וכו'), לתכנן תוכנית פעולה להשגתן, ולעקוב אחרי ההתקדמות שלו בזמן אמת לאורך זמן. הנתונים הפיננסיים מוצגים בגרפים ידידותיים המבוססים על צורות אורגניות לא מאיימות, וההתקדמות לקראת היעד מוצגת באחוזים. השפה הגרפית ידידותית, הטיפוגרפיה רכה, ותסריט השימוש אינטואיטיבי ופשוט.

מסכים מתוך קונספט אפליקציית האייפון של הבנק
בזכות התממשקות לחשבון הבנק הפרטי ומעקב אחרי ההוצאות וההכנסות, הנתונים מתבססים על מידע אישי בזמן אמת. ניתן אף להרכיב קבוצות תמיכה של חברים, שידרבנו אחד את השני להשיג את מטרותיהם. באתר האינטרנט יכול המשתמש לצפות בהתקדמותו לקראת השלמת יעדיו בחתך רחב יותר של זמנים ונתונים סטטיסטיים. הבנק מחזק את הקשר עם הלקוח, מספק לו ערך מוסף, ויוצר פלטפורמה חדשה לתקשורת עם הלקוח. המודל כולל גם שיתוף פעולה עם ספקי שירותים, בתי עסק וחנויות שיוכלו להציע את עצמם לרשימת המטרות. (מומלץ לצפות בסרטון במסך מלא).

https://vimeo.com/5132382

עיצוב האפליקציה נעשה על ידי המעצבת הבריטית קרולינה קרט (Karolina Kret), ששחררה לפני כמה חודשים גם את סרטון המותג של אורנג' – תרגום אנימטיבי נדיר המתבסס על ספר המותג של אורנג', עם דגש על עיצוב לאינטרנט:

פואטיקה עם ציוד הנדסי כבד

כחלק מפסטיבל הפיסול ליד הים בדנמרק הוצג 'זה לא היה אמור להסתיים ככה' – מיצב שמתבסס על דחפור קטרפילר ענק שמוצא את עצמו קבור תחת 300 טונות של חצץ. אולי הוא בכלל מנסה להתחבא? עבודה של חבורת הדבק, קולקטיב מעצבים אמריקאי-אוסטרלי שעיצוב ממשק האתר שלהם מבריק בפני עצמו.

זה לא היה אמור להסתיים ככה
[מצאתי ב-creativereview]