ארכיון אוגוסט 2009

(גם אני) הצטרפתי לאיגוד האינטרנט הישראלי

הרשת התעוררה לפתע לקראת האסיפה השנתית של איגוד האינטרנט הישראלי (ISOC), בעקבות כתבה ביקורתית שהתפרסמה ב-ynet, על צורת התנהלותו ושינויים צפויים במבנה שלו. אופי הכתבה לא נותן כלים אובייקטיביים כדי להעריך את הטענות שהועלו שבה. במקביל – אין לי עניין להכנס לוויכוח על ערכו המוסף של דומיין ישראלי בהשוואה לדומיין בינלאומי או על שאלות של תמחור יחסי.

מנקודת המבט שלי – תהליך רישום שמות מתחם ישראליים נפגע בצורה משמעותית כתוצאה משילוב הרשמים המוסמכים בתחילת 2007. העלויות אמנם ירדו, אך תוצאת המהלך מתבטאת בסרבול משמעותי של מהלך הרישום, כתוצאה מהוספת תלות במתווך נוסף, בניגוד לתהליך הרישום האוטומטי (והיקר יותר) באתר הארגון. האיגוד חייב להשכיל לשמור חוויית השירות שהוא אמור להעניק.

לתפישתי, כל זמן שהאיגוד מצליח לנהל את רישום שמות המתחם, ותשתיות ה-IIX וה-DNS בצורה יעילה, בהחלט ראוי שיקדם מטרות נוספות. יש לי הרבה הערכה לחלק גדול מהפרוייקטים שהארגון קידם והשקיע בהם לאורך השנים. שמירה ופיתוח של גוף חזק עם אג'נדה מכוונת אינטרנט חופשי וניטרלי הוא אינטרס כללי של העוסקים בתחום ושל המשתמשים בכלל. התוכן הספציפי צריך להיות פתוח לדיון בתהליך שקוף.

Virtualization Gate – עולם חדש של מציאות מדומה

Virtualization Gate היא מערכת מציאות מדומה חדשה – קפיצת מדרגה משמעותית באיכות החווייה הריאליסטית העוטפת את המשתמש ומטמיעה אותו בסביבה תלת-מימדית אינטראקטיבית. המשתמש חובש קסדה ייעודית המשלבת מסך (HMD) ומסייר בחלל הוירטואלי, בזמן שמצלמות עוקבות אחרי תנועתו בחלל הפיזי. סרטון ההדגמה מציג עקרונות פיזיקליים בעת עמידה מול מראה וירטואלית, אינטראקציה עם אובייקטים בחלל ואף אינטראקציה עם ייצוג וירטואלי תלת-מימדי של המשתמש עצמו. התוצר, פיתוח בין-אוניברסיטאי צרפתי, מרשים בכל רמה שהיא.

מציאות מדומה מנקודת מבטו של משתמש ב-Virtualization Gate
מציאות מדומה במבט על הסביבה הוירטואלית ב-Virtualization Gate

אם נדמה לכם שהרבה זמן לא שמענו על מציאות מדומה, זה די נכון. הקסם שבטכנולוגיה הוא ללא ספק בביטול ההפרדה בין המשתמש לממשק, אך בניגוד לאוגמנטציה המוסיפה מימד וירטואלי לעולם המציאותי בצורה שקופה יחסית ובאמצעים טכנולוגיים זמינים וזולים, המציאות המדומה היא חווייה ייעודית מסורבלת יותר.

חסם משמעותי בהתפתחות התחום למטרות כלליות הוא הצורך בטכנולוגיה ייעודית-נישתית יקרה, שברמות הגבוהות אין לה סבירות לשימוש ביתי – בד"כ היא גם לא מיועדת לכך ומשמשת בעיקר לרפואה ולמחקר. זאת בניגוד לפתרונות מבוססי תוכנה וטכנולוגיה ייעודית עם תג מחיר סביר דוגמת פרוייקט נטל או אפילו הפוטנציאל העתידי של מערכת ההפעלה במרחב של אובלונג.

מופע ההולוגרמות התלת-מימדי של סמסונג ג'ט

סמסונג הציגה סמארטפון חדש מתוצרתה במופע השקה בינלאומי מרהיב ששילב תצוגה הולוגרפית תלת-מימדית שנשלטה על ידי מחוות הידיים של המציגים. כיוון שמדובר במצגת, האינטראקציה לא התפתחה מעבר לרמת האנימציה הסטטית, אך גם כך נוצרה תחושה של שימוש יתר מציק באנימציות המוגבלות. האפקט – מגניב.

מתוך מופע ההולוגרמות התלת-מימדי של סמסונג Jet

עבודה וקונספט של בית העיצוב הקוריאני D'strict, שסוקרים בשמחה את כל מרכיבי מהלך ההשקה של סמסונג Jet, בליווי הסברים שיווקיים נלהבים.

Txt Island – סטופ-מושיין טיפוגרפי מפלסטיק

האנימטור הבריטי כריס גווין (Chris Gavin) יצר את Txt Island – סרטון אנימציה נסיוני המשתמש במאות אותיות פלסטיק צבעוניות כחומר גלם, ותנועה המתבססת על סטופ-מושיין. הסיפור עצמו לא מתוחכם במיוחד – הוא מתחיל עם יחידת אותיות הנשלחת למשימה סודית במעבה הג'ונגל, ומסתיים בצורה סתמית. לעומת זאת, המגבלות העיצוביות שנבעו מתוך החומר הפלסטי והטיפוגרפיה יצרו נקודת מוצא מעניינת שנפתרה בחוקיות גרפית ובתנועה טיפוגרפית ייחודית.

מתוך Txt Island של כריס גווין

וואהא גו גו – רובוט מכאני צוחק (עם עיצוב מדהים)

היפאנים מציגים את 'Wahha go go' – רובוט מכאני צוחק. המכונה המופלאה מונעת על ידי גלגל-תנופה ושלל גלגלי שיניים המנפחים מפוח באוויר. זרימת האוויר הבורח עוברת מניפולציה בכדי להשמיע קול דמוי צחוק אנושי צווחני וחמוד. קריינות יפאנית מרגיעה מלווה את סרטון ההסבר ומצליחה להשלים את החווייה הנפלאה.

וואהא גו גו - רובוט מכאני צוחק

[מצאתי ב-boingboing]

משקה האנרגיה של דורסל מעוצב (כמה מפתיע) כמו סוללה גדולה

זה לא פוטושופ, לחברת דורסל יש משקה אנרגיה אמיתי לחלוטין, שהפחית שלו מעוצבת כמו סוללה גדולה. התפישה נעה בין גימיק שיווקי לבין ניצול של כוח המותג וערכיו ככלי ליצירת יתרון יחסי לבידול. האסוציאציה האוטומטית לרעילות של סוללות "נפתרת" כגימיק ובחירה ברורה בקהל יעד צעיר. כיאה למשקה אנרגיה, הוא מכיל שילוב חומרים טובים (קפאין-טאורין-סוכר וכמה ויטמינים, כדי שיהיה בריא). הוא הושק בשוק הצ'כי ב-2008, ונמצא בתהליך החדרה לשווקים נוספים בעולם.

משקה האנרגיה של דורסל
[מצאתי ב-gizmodo]

תרשה לעצמך להרגיש – אסטבן דיאקונו

'Let yourself feel' הוא סרטון אנימציה מופשט של אסטבן דיאקונו (Esteban Diácono), מעצב מושיין גרפיקס ארגנטינאי, בהשראת המוזיקה הנפלאה (והחופשית – תחת רשיון שיתוף) של אולאפור ארנלדס (Olafur Arnalds) האירי, אותה הוא מצא במקרה ברשת. התוצר הוא שילוב בין מספר אפקטים באפטר-אפקטס, ציטוטים חיוביים, סופשבוע יצירתי ו-11 שעות רינדור. מקסים.

מתוך תרשה לעצמך להרגיש של אסטבן דיאקונו

[מצאתי ב-swissmiss]

המופע החזותי של Nosaj Thing

'המופע החזותי' של המוזיקאי Nosaj Thing הוא מיצג הקרנה מרהיב, תוצאה של שיתוף פעולה עם צמד המעצבים האמריקאי אדם גוזמן וג'וליה טסאו. התפאורה המוקרנת מורכבת מרצף של דימויים מופשטים בתנועה, המתוזמנים להופיע בזמן אמת עם המוזיקה ומשתלטים על החלל עד כדי השטחה של האמן על הבמה.

מתוך המופע החזותי של Nosaj Thing

[מצאתי ב-anothersomething]

ואז הכל נהיה בסדר

Placeholder Films שחררו את הגירסה המלאה של 'ואז הכל נהיה בסדר' – סרטון אמריקאי קצר המספר את סיפורו של דובון בודד שרצה לטוס לחלל. אתר הפרוייקט מתעד את יישום הסיפור לפורמטים שונים – ספר לילדים, בלוג מחאה נגד דובים, פוטו-בלוג המתעד תפוצה של סטיקרים ותערוכת אמנות (שנסגרה).

מתוך הסרטון ואז הכל נהיה בסדר

30 דוגמאות של עיצוב מדיה משולבת ארכיטקטורה

webdesignerdepot (בלוג עיצוב שיתופי) ריכז 30 דוגמאות של עיצוב מדיה משולבת ארכיטקטורה, במגוון פורמטים, שימושים וטכניקות, מכל רחבי העולם. חלק מהמיצבים משלב אינטראקציה, אך נראה שרובם נשארים בשלב זה ברמה אנימטיבית, ככלי להוספת ערך שימושי לצופה, או כאמצעי חזותי בלבד.

חזית הבניין השקופה של T-mobile גרמניה
MiSphere של U2