ארכיון אוקטובר 2009

Between – טים בולינגר

המעצב הגרמני טים בולינגר (Tim Bollinger) יצר את Between – סרטון קצר וסוריאליסטי שבונה מסע מותח בין סצינות מאיימות וסביבות הזויות, שמייצגות הבזקים מרושעים בתת-מודע האנושי. הדימויים מטופלים היטב במגוון עצום של טכניקות – אפקטי עריכה, סטופ-מושיין, עיבוד וידאו, אנימציה תלת-מימדית ועוד. יחד הם מצליחים לגבש את חוויית הצפייה המרתקת והמפתיעה.

מתוך הסרטון Between של טים בולינגר

[מצאתי ב-designyoutrust]

בעיות עיצוב ממשק בבית של משפחת סילוני

מר סילוני (ג'ורג') סובל מבעיית חיווי חמורה בממשק הגילוח-צחצוח המכין אותו לעוד יום עבודה. הממשק מורכב מ-4 כפתורי פעולה, כשללא חיווי טקסטואלי או חזותי, ההתרעה היחידה המתקבלת לפני ביצוע פעולה היא הצליל המכני של הזרועות הרובוטיות הנעות לכיוון המשתמש. המערכת מזהה אותו בצורה אוטומטית ויודעת אילו פעולות מותאמות מראש עליה לבצע, אך הוא אינו יודע מה יתבצע בפועל. למעשה הוא אינו יכול לדעת אילו נעליים נמצאות במקומן, אם בכלל. בפעם הקודמת ניתלו הנעליים על אוזניו.

ממשק הגילוח-צחצוח מתוך משפחת סילוני
אגב, מאוד ייתכן שכל כפתור מיועד לבן משפחה אחר, אך גם אז בעיית החיווי עדיין רלוונטית באותה מידה. במקרה שכזה, את הכפתור הנמוך ביותר צריך היה לקבל הילד אלרוי, בן הבית הנמוך ביותר, מסיבות של נגישות.

עוד לפני היציאה מהבית המשתמש יכול להגדיר את יעד הנסיעה מתוך רשימת מועדפים שהוגדרה עבורו מראש (קולנוע, בי"ס, גן חיות וכו'). ניתן לבצע את אותה הפעולה גם מהרכב, באמצעות ממשק מבוסס כפתורים שחוויית השימוש בו כל כך אינטואיטיבית ופשוטה שאפילו כלב מסוגל להתמצא בו. מצד שני אולי זה קורה רק בטלוויזיה, בסדרות מצויירות משנות ה-60.


מתי באמת נזכה לראות רצפות נעות מוטמעות אצלנו בבית ולא רק בנתב"ג?

הסיפור של גוגל (לפי גוגל)

תמיד מעניין לראות כיצד חברות רוצות שיתפשו אותן. גוגל מסכמת 11 שנים ראשונות בסרטון תדמיתי הסוקר ציוני דרך בהתפתחותה – מהאקדמיה, המשקיע הראשון, עיצוב הלוגו ועד ל-wave ומערכת ההפעלה של גוגל. כמובן שגוגל מדלגת בקלילות מעל בעיות משפטיות או פרוייקטים כושלים דוגמת העולם הוירטואלי Lively, ולא כוללת אותן בסקירה. תדמיתי, לא מקור אינפורמטיבי לעבודת מחקר, מילא.


דברים קופצים בפסטיבל האנימציה הבינלאומי של אוטווה

סרטון התדמית הרשמי של פסטיבל האנימציה הבינלאומי, שנערך בשבוע שעבר בקנדה, מתבסס על אנימציית סטופ-מושיין במגוון טכניקות, עם נגיעות קטנות של אנימציה וקטורית, כדי להציג התפתחות בתנועה של דברים קופצים.


הפסלים העתידניים של סטפן הלאק

הפסלים המדהימים של הפסל הבלגי סטפן הלאק (Stephane Halleux) מורכבים מפיסות מתכת, עור וחלקי אובייקטים זניחים ממקורות שונים, לתוצר עמוס בפרטים יפהפיים שמחבר משהו בין דימויי עתידנות קלאסיים לקו של טים ברטון.

רובוט העור ורופא השיניים - פסלים של סטפן הלאק
באטמן של סטפן הלאק

הפתיחה 1812 – הסימפוניה הסלולרית של וודאפון

וודאפון ניו-זילנד הרכיבה בפרסומת החדשה שלה את 'הפתיחה 1812' של צ'ייקובסקי מתזמון מדוייק של 1000 טלפונים סלולריים, 2000 הודעות טקסט ו-53 צלילי התראה. התוצר מרשים, אך מצליח להשחית לחלוטין את היצירה (זוכרים את דיוויד לינץ'?).


בדרך, וודאפון שיחררה סרטון אפרורי למדי, שמספק הצצה אל תהליך העבודה על הפרסומת, התפתחות הטכניקה וההתמודדות עם המורכבות הטכנית. לא אינפורמטיבי במיוחד, אבל נחמד. אין לי מושג מדוע הוא חולק לשני חלקים:



הזדמנות טובה להזכיר גם את ברכת חג המולד של akqa, שמיישמת קונספט דומה.

[מצאתי ב-engadget]

Laika – גופן אינטראקטיבי

קונספט טכני של סטודנטים משוויץ, Laika, בוחן גופן אינטראקטיבי נטול משקלים מוגדרים, המשנה את צורתו ומראהו בתגובה לאינטראקציה איתו בזמן אמת.

הגופן אינו 'קל' או 'כבד' – ההגדרה החופשית שלו מאפשרת למשתמש להשפיע על תכונותיו – משקל, ריווח בין אותיות, סריפים, זווית הטיית האות והחלקת קצוות הגופן. הפרוייקט מדגים יישומים המשפיעים על הגופן לפי מיקום המשתמש בחלל, כמות הכוח שהוא מפעיל ואף לפי נתוני המסחר בבורסה. כיוון שהטיפול הטיפוגרפי לא אחיד (ולא מוצלח), התוצאה נשארת כרגע במישור הטכני למטרות אקדמיות.

91 הסנטימטרים של הנרי

Skhizein הוא סרטון אנימציה צרפתי קצר ועטור פרסים, בבימויו של האנימטור הצרפתי ג'רמי קלפאן (Jérémy Clapin). סיפור העלילה המבריק נע בין המצחיק לטראגי – לאחר שהנרי פוגש מטאוריט במשקל 150 טון, הוא מגלה שעליו להתרגל לחיות בסטייה של בדיוק 91 סנטימטרים מעצמו. הסרטון מתבסס על אנימציה בתלת-מימד היוצרת, תחת הפלטה הצבעונית המוגבלת, שילוב של סביבה ריאליסטית עם דמויות מאויירות. זה (שוב) בצרפתית עם תרגום לאנגלית. שווה כל רגע.

מתוך סרטון האנימציה הצרפתי Skhizein
חדר הפסיכיאטר מתוך סרטון האנימציה הצרפתי Skhizein


הנחיתה – גרפיטי מבוסס וידאו

המעצב האמריקאי ברונו לוי יצר מיצג הקרנה אינטראקטיבי המשתמש בגלגלת צבע כדי לחשוף גרפיטי מבוסס וידאו-ארט ברחבי העיר. גלגלת הצבע פולטת אור הנקלט במצלמה הממוקמת בסמוך למקרן, כדי לחשוף את שטח ההקרנה המתאים בזמן אמת. שילוב של אינטראקטיביות בסיסית עם אפקט שמצטלם יפה.

מתוך הנחיתה - גרפיטי מבוסס הקרנה

[תודה איתי]

המלחמה הנאיבית

'המלחמה הנאיבית' (Guerre Naïve) הוא סרטון אנימציה סטודנטיאלי מצרפת – סיפור הרפתקאות בקצב מהיר המשתמש בטכניקה המסגננת אנימציה תלת-מימדית להראות קצת כמו סטופ-מושיין מבוסס צילום, בין השאר בזכות משחקים בעומק שדה ושימוש באלמנטים בוהקים דמויי גופי תאורה. עיצוב הדמויות משתנה ברמתו, לעיתים הוא קפוא ונטול הבעה, אך המכלול מתמצה לחוויית צפייה מרשימה ביותר. זה בצרפתית, יש תרגום לאנגלית – כדאי להגדיל למסך מלא.

מתוך המלחמה הנאיבית - סרטון אנימציה בתלת-מימד