ארכיון אוקטובר 2010

7 דברים רעים שעלולים לקרות כשמתעסקים עם קרטון

קולקטיב מעצבים בריטי חדש מציג את 'Bad Things That Could Happen' – סרטון נסיוני המורכב משבע סצינות הזויות עם אלמנטים ענקיים שנבנו בעיקר מקרטון.

זבוב רוחש רע מתוך דברים רעים שעלולים לקרות של This is it
עכבר בדרכו לגלות משהו רע שעלול לקרות

משהו וקטורי עובר על טודור ופיטר

חמישה סטודנטים צרפתים גיבשו במהלך סטאז' מאולתר בתעשייה את סרטון האנימציה 'Todor & Petru' – רצף סטופ-מושיין מצולם המשלב אנימציה וקטורית דו-מימדית לתוצר לייב-אקשן גס ואלים עם עבודת עריכה נפלאה.

מתוך סרטון האנימציה הצרפתי טודור ופיטר

(אולי) לטלפון הבא שלכם יהיה ממשק פיזי נוזלי

חוקרים באוניברסיטת Keio היפאנית מדגימים את Blob Motility – אמצעי ממשקי חדשני שצורתו הפיזית ניתנת לשינוי ובכך יכולה לשמש גם כאמצעי פיזי לתצוגה ולחיווי על פונקציונליות מתוך מבנה ממשקי. מדובר בסוג של ג'ל שסדרת אלקטרומגנטים מבצעת על צורתו האורגנית מניפולציות בזמן אמת כדי להרכיב מבנים וצורות. זו כמעט הגירסה הממשקית הפועלת ל-Funktionide הקונספטואלי.

מתוך ההדגמה של Blob Motility

[מצאתי ב-Core77]

אסמבלאז' טיפוגרפי גסטרונומי – רטרוספקטיבה ללואיס דורפסמן

גלריית Kemistry הלונדונית מציגה בימים אלה רטרוספקטיבה מעבודותיו של המעצב הגרפי המיתולוגי של רשת הטלוויזיה CBS – לואיס דורפסמן (Louis Dorfsman).

במרכז התערוכה ניצב ה-'Gastrotypographicalassemblage' – קיר הקפיטריה הטיפוגרפי המפורסם של CBS המציג לאורך 11 מטר את שמות המאכלים המוצעים בתפריט ביצירה טיפוגרפית המורכבת מ-1,500 אותיות עץ שגולפו ביד (1966).

פרט מתוך קיר הקפיטריה Gastrotypographicalassemblage של לואיס דורפסמן ב-CBS

הגלויות המכאניות של בראדלי ליטווין

MechaniCards של האמן האמריקאי בראדלי ליטווין (Bradley N. Litwin) היא סדרה של חמש גלויות מכאניות מאויירות – פסלים קינטיים אינטראקטיביים המופעלים ביד. הסדרה מנסה לייצר מגוון אינטראקציות במגבלות של פורמט המיועד למשלוח בדואר, עם מנגנונים הבנויים בעיקר מקרטון ומעט פיסות עץ, מתכת ופלסטיק.

מתוך סדרת הגלויות המכאניות של בראדלי ליטווין

דיוויד ווילסון מבקש שפשוט תעזבו הכל ותזרמו

קליפ האנימציה 'Let Go' של הרכב האלקטרו האירי The Japanese Popstars, מורכב מרצף תודעתי זורם והזוי למדי של איורים וקטורים קוויים, פרי מוחו הקודח של האנימטור הבריטי דיוויד ווילסון (David Wilson) שביים את הקליפ.

לפרוייקט כולו הוקצבו 20 ימי עבודה בלבד, והסטורי-בורד גובש ב-3 ימים עם ערימת דפים גדולה וסטופר שתיזמן עבורו סקיצה חדשה בכל 30 שניות.

מתוך קליפ האנימציה Let Go של דיוויד ווילסון

ווילסון, שאולי תזכרו אותו בזכות האנימציה עם הפרקסינוסקופ, שחרר גם סקירה מצולמת המספרת על תהליך העבודה המובנה מול 3 מאיירים, 14 אנימטורים ועשרות אנשי מקצוע נוספים שעבדו מסביב לשעון במגבלת לוח הזמנים.

הפתיח המגנטי של FOTB 2010

סרטון הפתיח הרשמי של כנס 'פלאש על החוף 2010' שנערך לפני כשבועיים באנגליה מורכב מסדרת דימויים שמשלבים מגנטים, נוזלים מגנטיים ומגוון מתכות שונות עם קווים וקטוריים עדינים וטיפוגרפיה שלא תורמת אך גם לא מפריעה.

נוזל מגנטי בסרטון הפתיח של FOTB 2010

קנון מביאה צבע לחיים

עוד שיתוף פעולה מוצלח של Dentsu London הוליד 'פסלי צליל צבעוניים' המככבים בקמפיין חדש לסדרת המדפסות של Canon. הדימויים המופשטים הם טיפות צבע שמגיבות לוויברציות שנוצרות על בלון המתוח מעל רמקול, וצולמו במהירות של 5,000 פריימים לשנייה (עם מצלמות ועדשות של Canon כמובן). פשוט ומרהיב.

מתוך קמפיין מביאים צבע לחיים של קנון פיקסמה

לקמפיין מתלווה סרטון תדמיתי אינפורמטיבי למדי המספק הצצה על התפתחות הטכניקה ותהליך העבודה.

[מצאתי ב-gizmodo]

מאיירים ואוכלים

They Draw and Cook הוא בלוג עיצוב מאוייר שמזמין אמנים ומאיירים להציג בו מתכונים מאויירים. אמנם רמת העבודות לא אחידה ונופלת בעיקר בטיפול הטיפוגרפי, אך הבריף הפתוח מזמן מגוון עשיר של טכניקות ושפות גרפיות.

 They Draw and Cook - בלוג עיצוב מאוייר
מתוך They Draw and Cook - בלוג עיצוב מאוייר

סינטל – אנימציה תלת-מימדית בקוד פתוח

Sintel הוא סרטון אנימציה בתלת-מימד שהופק באופן עצמאי בסטודיו של 'קרן בלנדר' באמסטרדם, סביב נערה היוצאת למסע בעקבות דרקון אבוד. הסרט בן 15 הדקות נוצר כולו באמצעות כלים מבוססי קוד-פתוח בלבד ובמימון ראשוני שהגיע מאלפי תרומות קטנות מהקהילה ברחבי הרשת. מידע על תהליך העבודה, קבצי העבודה וחומרי הגלם ששוחררו גם הם בקוד פתוח ניתן למצוא באתר הפרוייקט.

מתוך סינטל סרטון אנימציה תלת מימדי בקוד פתוח
מתוך סרטון האנימציה סינטל של קרן בלנדר תלת מימד בקוד פתוח

[תודה יובל]