ארכיון אפריל 2010

שינויים בלוח השידורים #2

אני יוצא להפסקת קפה יזומה כדי למלא מצברים, ומתכנן לחזור לשגרה בעוד שלושה שבועות, ב-2 למאי. אני נשאר זמין כמובן במדיות המקובלות, וזו הזדמנות מעולה להירשם לפיד ה-rss או לעדכונים במייל (דרך feedburner).

Popular Science מיישמים את Mag+ בגירסה ל-iPad

הגירסה האינטראקטיבית החדשה של מגזין Popular Science מיישמת את הקונספט הממשקי של המגזין האינטראקטיבי Mag+, כאפליקציה ל-iPad שזמינה להורדה כבר עכשיו מ-iTunes. בשלב זה הושמטו מהמגזין תכונות החיפוש, שמירת המועדפים והשיתוף ברשתות החברתיות, אשר יש להן ערך מוסף אמיתי ברמת הפורמט, אך העקרון הממשקי הכללי יושם במלואו. כהדגמה ליכולותיו של ה-iPad לבטא את עתיד המדיה המודפסת, היא צפוייה לעורר הרבה עניין בתקופה הקרובה.

מגזין Popular Science בגירסה אינטראקטיבית ל-iPad

הסונאר של רנו האלה

Sonar של המעצב הקנדי רנו האלה (Renaud Hallé) משתמש בצורות גאומטריות בסיסיות כאמצעי חזותי לייצג סאונד. החוקיות הצורנית מפרקת את הצלילים לפי תזמון, כדי לייצר חיווי גרפי של הזמן שנותר עד להפקת הצליל הבא. החיווי מתפתח לאורך היצירה משפה טקסטואלית לשפה צורנית מופשטת המשלבת צבעוניות מוגבלת. התוצר הושג באנימציה סיזיפית בפלאש ללא שימוש בקוד.

מתוך סונאר של רנו האלה

[תודה אופק]

תכירו את מלין (ובמיוחד את תהליך העבודה שמאחוריה)

'Meet Meline' הוא סרטון אנימציה צרפתי קצר בתלת-מימד, עם עלילה שטוחה, סביב מלין המשחקת באסם של סביה עד שיצור מסתורי מעורר את סקרנותה. מתוך העבודה העיצובית והטכנית בולטת במיוחד עבודת העיצוב על התאורה המדמה אור טבעי הבוקע מבעד לחרכים. התנועה של הדמויות אמנם כבדה ומגושמת מעט בתנועות הגדולות, אך באופן כללי מטופלת היטב – מרשים לגלות שהיא נוצרה במסגרת עצמאית נטולת תקציב על-ידי זוג מעצבים צרפתי כפרוייקט לשעות הפנאי.



ההפתעה הגדולה של הפרוייקט הזה מסתתרת דווקא בסרטון המתלווה אליו, המספק הצצה אינפורמטיבית מקיפה ויוצאת דופן ברמת הפירוט שלה, על תהליך העבודה והתפתחות הפרוייקט מבחינה רעיונית, פרקטית וטכנית. פירוק תהליך עשיית סרטון האנימציה בתלת-מימד שארך שנתיים כולל אפילו התייחסויות לאופן ניהול הקבצים, עריכת התסריט, פיתוח התנועה וגיבוש הפסקול. מוצלח.