ארכיון אוגוסט 2010

פסיכיאטר אוהב דגים? – שרידן, קנדה

'דוקטור דג' (Garra Rufa) הוא סרטון אנימציה קלאסית נטול דיאלוג שמשתמש במטאפורה מופשטת כדי לייצג את עולמו הפנימי של פסיכיאטר המתמודד עם בעיותיו האישיות במקביל לטיפול השוטף במטופליו. הסרטון נוצר כפרוייקט משותף של סטודנטים לאנימציה מביה"ס לעיצוב שרידן בקנדה, ובולט בשימוש בעומק השדה ובצבעוניות כדי לתמוך בהבעת הרגשות של הדמויות.

על ספת הפסיכולוג בסרטון האנימציה דוקטור דג
הפסיכולוג מרחף לעולם אחר בסרטון האנימציה דוקטור דג

[תודה יובל]

החיים בצל ה-Envirometer

סרטון אנימציה חדש של בית ההפקה האמריקאי Make עוסק ב-'מודעות סביבתית' באמצעות ה-Envirometer – מדחום קונספטואלי בעל כוחות-על ואופי פטרנליסטי, שתפקידו לשמור על האיזון העדין בין התיעוש לשמירה על הטבע, עם חיווי חזותי קבוע והתראות קוליות המתריעות על שינויים. עיצוב הדמויות המוקפד והצבעוניות הרווייה עוטפים ניואנסים קטנים ומעלי חיוך שמתגבשים בצורה חכמה סביב הנושא.

מתוך סרטון האנימציה Envirometer

דימויים טעימים – קליפ אנימציה איזומטרי מעורר תיאבון

האנימטור הבריטי ניל קוגלן (Neal Coghlan) יצר את Tasty Visuals – רצף אנימטיבי של איורי אוכל וקטוריים ומשחקים טיפוגרפיים שנולדו אחד בהשראת השני סביב גריד איזומטרי וחוקיות גרפית האוסרת על שימוש בשקיפות או במעברי צבע. חלקי האנימציה נבנו עם חיבור מוקפד למאפייני המוזיקה של הרכב האלקטרו ההולנדי Kraak & Smaak, שישתמשו בה כתפאורת הוידאו-ארט הרשמית שלהם בהופעות.

מתוך קליפ האנימציה האיזומטרי דימויים טעימים

משחקי מילים

בית ההפקה האמריקאי Everynone גיבש רצף מפתיע של דימויים מצולמים שנבנים מתוך הקשר אסוציאטיבי ו/או מילולי של מילים נרדפות, משחקי מילים ומשמעויות נסתרות, בהשראת פודקאסט סתמי למדי של RadioLab. התוצר נפלא.

נפילה של עץ מתוך מילים בהשראת רדיולאב

הצצה למיפוי אובייקטים, אינטראקציה והקרנה

הבמאי הבריטי ג'רום מונוט (Jerome Monnot) ערך מתוך סרטון תיעודי שהוא עובד עליו, רצף מהיר ומגוון של דימויים מתוך מבחר פרוייקטים אינטראקטיביים (ברובם) שמשלבים טכניקות של מיפוי אובייקטים עם הקרנה בהדגשים שונים.

העוגב של ברטרן פלאנה מתוך סיפורי האורות של גרום מונוט

החיים המודרניים של לוגו

'החיים המודרניים' הוא פרוייקט אנימציה נסיוני של האנימטור הצרפתי קדברה אקי (Kadavre Exquis), שנוצר כקליפ לא רשמי להרכב האלקטרו הצרפתי Logo. הפרוייקט אמנם לא הושלם עד הסוף, אך הוא מצליח לגבש שפה גרפית ייחודית ועשירה המשלבת איורים וקטוריים עם נגיעות של טקסטורה כדי לעקוב אחרי דמויות טורקיז חסרות פרצוף שחיות בעיר עתידנית מכאנית, אפלולית ומזוהמת.

מתוך קליפ האנימציה החיים המודרניים של קדברה אקי
מתוך החיים המודרניים של קדברה אקי

[תודה צחי]

פתיח הספונסרים של OFFF פאריז 2010

פתיח הספונסרים הרשמי של פסטיבל OFFF הבינלאומי שנערך השנה בפאריז משלב מגוון טכניקות של אנימציה ועיבוד וידאו כאינרפרטציה גרפית של מהות החברות המממנות – פרוייקט של האנימטור הקנדי ג'וליאן וולה (Julien Vallée) עבור אחד הפסטיבלים הגדולים והנחשבים בעולם למדיה אינטראקטיבית רב-תחומית.

יצרנית כרטיסי המסך pny בשיתוף nvidia בפתיח הספונסרים של offf פאריז 2010

האורח של הנריק מלמגרן קופץ לביקור

The Guest הוא סרטון אנימציה בתלת-מימד של האנימטור הדני הנריק מלמגרן (Henrik Malmgren). בזמן שאלזה הקשישה חוגגת לבדה את יום ההולדת של בעלה המנוח היא זוכה לביקור מפתיע, כשברקע המשטרה מכתרת את הבית ומפירה את האפלוליות השחורה-לבנה בתאורה השוטפת את הפורמט באדום.

מתוך סרטון האנימציה האורח של הנריק מלמגרן
המשטרה מבצעת סריקות בסרטון האנימציה של הנריק מלמגרן

בין דובים – ערן היללי

'בין דובים' (Between Bears) של ערן היללי הוא סיפור מסע ארוך ומפרך אל שינוי-מופלא שמתחיל בדוב המגלח את פרוותו השחורה באמצע היער ומוביל אל מקום אחר לחלוטין. סרטון האנימציה המרהיב מורכב מפוליגונים וקטוריים שמרכיבים את העולם התלת-מימדי (אפיון הדמויות מוצלח במיוחד), צבעוניות אפלולית, פסקול מגובש, מוטיבים החוזרים על עצמם בתפקידים שונים והמון סימני שאלה.

מתוך בין דובים של ערן היללי
מתוך סרטון האנימציה בין דובים של ערן היללי

[תודה ערן]

אישיהארה – יואב בריל

יואב בריל מציג סרטון אנימציה המורכב מדימויים וקטוריים מופשטים שנגזרו מהשפה הצורנית המוכרת של המבחן לאבחון אנשים הלוקים בעיוורון צבעים – 'אישיהארה'. הסרטון שנוצר כפרוייקט גמר במחלקה לאנימציה בבצלאל השנה מלווה תסריט ופסקול נפלאים עם קומפוזיציות מינימליסטיות הבנויות מפיקטוגרמות מופשטות כמעט לחלוטין שהורכבו מעיגולים צבעוניים ברזולוציות משתנות. מקסים.

מתוך אישיהארה של יואב בריל
ארוחת צהריים מתוך אישיהארה של יואב בריל

[תודה יואב]