ארכיון אוקטובר 2011

שיטוט במרכזי הערים בון וקלן, גרמניה

רצף דימויים אקראי שנלכד היום במצלמת הטלפון במהלך שיטוט ברחובות הראשיים (והקצת פחות ראשיים) בערים הגרמניות בון וקלן, ואף לא מילה על קתדרלות גותיות.

גם בסניף הקלני של pylones הצרפתית אסור לצלם בחנות
פרט מחלון ראווה בבון
מכונת קפה לכוס ייעודית אחת
אמנות להמונים ב-YellowKorner בקלן
גם בקלן קיד-רובוט מעצב את סווטש
חנות צעצועים בבון מתקשטת ברכבות גרמניות לקראת חג המולד

הצצה חטופה אל ZKM – קרלסרואה, גרמניה

מקבץ תמונות ממצלמת הטלפון מביקור ממש לא מקרי היום בבוקר במוזיאון המדיה המרשים של ZKM בעיר קרלסרואה (Karlsruhe) בגרמניה, על גבול צרפת.

כרגע רצה במקום תערוכת Car culture, שמרכזת קונספטים במדיה חופשית סביב 'מכוניות, מדיה ותנועה', במקביל לתערוכות הקבע של מיצבים אינטראקטיביים, אמנות דיגיטלית, משחקי מחשב ומוצגים מוזיאונים של התפתחות התחום. לא אספתי את שמות העבודות או היוצרים (אתם בהחלט מוזמנים להשלים פרטים), וממילא התיאורים נכתבו כולם בגרמנית שוברת שיניים, ורק בקבלה דוברים אנגלית.

פרארי שמנמנה שלא עשתה ספורט ב-ZKM
המשאית שעושה גם רוורס ב-ZKM
המכונית שמולאה בנפט ב-ZKM
מכוניות מוקרנות ב-ZKM
ממשק פיזי ליצירת מוזיקה ב-ZKM
Generated Mondrian ב-ZKM
אינטראקציה עם בועות ב-ZKM
בוט סוחר במניות ב-ZKM
כרזות של סטודנטים מבית הספר לעיצוב של ZKM
בדומה ל-Linz האוסטרית (מקבץ טרי בשבוע הבא), גם בקרלסרואה אפשר לסגור את מרכז המידע למתיירים בעיר, ולהחליפו באדם שיצביע לכיוון הכניסה למוזיאון. קשה למלא בה יום (וגם זה יותר מדי) – יש בה מוזיאונים נוספים, חסרי ייחוד של ממש, וקומץ אטרקציות מביכות למדי – פירמידה ננסית, בנייני ממשל אירופאים, פסל של קארל הגדול ואובליסק קטנטן.

העיר המחוקה – ארכיאולוגיה דיגיטלית בגאוסיטיז

פרוייקט The Deleted City של המעצב ההולנדי ריצ'ארד ויגן (Richard Vijgen) משמר פיסת היסטוריה אינטרנטית, עם ממשק המאפשר לנווט בארכיון האבוד של שירות GeoCities, ששוחרר כטורנט רגע לפני שיאהו סגרה את השלטר. הממשק הפשוט שומר על מטאפורת 'העיר הוירטואלית', כאשר 38 מליון עמודי הגולשים מיוצגים כמפת עיר, עם שכונות ומגרשים ששטחם נגזר מכמות התכנים שבהם.

מבט על ערי גאוסיטיז מתוך פרוייקט העיר המחוקה
מקרא הייצוג החזותי של מבנה התכנים ב-GeoCities בפרוייקט העיר המחוקה
תצוגת תמונות וקבצים בפרוייקט העיר המחוקה