הצצה למיפוי אובייקטים, אינטראקציה והקרנה
הבמאי הבריטי ג'רום מונוט (Jerome Monnot) ערך מתוך סרטון תיעודי שהוא עובד עליו, רצף מהיר ומגוון של דימויים מתוך מבחר פרוייקטים אינטראקטיביים (ברובם) שמשלבים טכניקות של מיפוי אובייקטים עם הקרנה בהדגשים שונים.
הבמאי הבריטי ג'רום מונוט (Jerome Monnot) ערך מתוך סרטון תיעודי שהוא עובד עליו, רצף מהיר ומגוון של דימויים מתוך מבחר פרוייקטים אינטראקטיביים (ברובם) שמשלבים טכניקות של מיפוי אובייקטים עם הקרנה בהדגשים שונים.
'החיים המודרניים' הוא פרוייקט אנימציה נסיוני של האנימטור הצרפתי קדברה אקי (Kadavre Exquis), שנוצר כקליפ לא רשמי להרכב האלקטרו הצרפתי Logo. הפרוייקט אמנם לא הושלם עד הסוף, אך הוא מצליח לגבש שפה גרפית ייחודית ועשירה המשלבת איורים וקטוריים עם נגיעות של טקסטורה כדי לעקוב אחרי דמויות טורקיז חסרות פרצוף שחיות בעיר עתידנית מכאנית, אפלולית ומזוהמת.
[תודה צחי]
פתיח הספונסרים הרשמי של פסטיבל OFFF הבינלאומי שנערך השנה בפאריז משלב מגוון טכניקות של אנימציה ועיבוד וידאו כאינרפרטציה גרפית של מהות החברות המממנות – פרוייקט של האנימטור הקנדי ג'וליאן וולה (Julien Vallée) עבור אחד הפסטיבלים הגדולים והנחשבים בעולם למדיה אינטראקטיבית רב-תחומית.
The Guest הוא סרטון אנימציה בתלת-מימד של האנימטור הדני הנריק מלמגרן (Henrik Malmgren). בזמן שאלזה הקשישה חוגגת לבדה את יום ההולדת של בעלה המנוח היא זוכה לביקור מפתיע, כשברקע המשטרה מכתרת את הבית ומפירה את האפלוליות השחורה-לבנה בתאורה השוטפת את הפורמט באדום.
'בין דובים' (Between Bears) של ערן היללי הוא סיפור מסע ארוך ומפרך אל שינוי-מופלא שמתחיל בדוב המגלח את פרוותו השחורה באמצע היער ומוביל אל מקום אחר לחלוטין. סרטון האנימציה המרהיב מורכב מפוליגונים וקטוריים שמרכיבים את העולם התלת-מימדי (אפיון הדמויות מוצלח במיוחד), צבעוניות אפלולית, פסקול מגובש, מוטיבים החוזרים על עצמם בתפקידים שונים והמון סימני שאלה.
[תודה ערן]
יואב בריל מציג סרטון אנימציה המורכב מדימויים וקטוריים מופשטים שנגזרו מהשפה הצורנית המוכרת של המבחן לאבחון אנשים הלוקים בעיוורון צבעים – 'אישיהארה'. הסרטון שנוצר כפרוייקט גמר במחלקה לאנימציה בבצלאל השנה מלווה תסריט ופסקול נפלאים עם קומפוזיציות מינימליסטיות הבנויות מפיקטוגרמות מופשטות כמעט לחלוטין שהורכבו מעיגולים צבעוניים ברזולוציות משתנות. מקסים.
[תודה יואב]
לפני כ-5 שנים המעצב הגרפי הצרפתי פרנסואה ווטייה (François Vautier) התקין מושבת נמלים על הסורק השולחני שלו וסרק את התפתחות הטבעית של בעלי החיים, הצמחים והמינרלים בכל שבוע, עם כמה מניפולציות של עריכה, עיבוד ותוכן.
'Peace of mind' הוא סרטון אנימציה תדמיתי נגד ניסויים בבעלי חיים, המנסה ליצור הזדהות רגשית ולבטא גרפית את הסבל העובר על חיות המעבדה. השפה מייצגת קונטרסט בין המראה החיצוני להתרחשות הפנימית – שפה וקטורית-פיקטוגרמית נקייה העושה שימוש מאוד יפה בחללים, אל מול סערה קווית גרוטסקית ומופלאה שנבנית באנימציה קלאסית ומתרחשת לרקע פסקול מדוייק. מדכא, אבל מוצלח.
סרטון האנימציה Good Vibrations של האנימטור הצרפתי ג'רמי קלפאן (Jérémy Clapin) מתרחש בסמוך לבניין משרדים שהשגרה של העובדים בו נשברת לטובת צפייה משעשעת ומרושעת בהולכי רגל (וציפור קטנה) הנתקלים לרוע מזלם במרצפת רחוב משוחררת הרוטטת בגלל עבודות בכביש.
קלפאן הוא היוצר של סרטון האנימציה הנפלא '91 הסנטימטרים של הנרי', שהמאפיינים של הדמויות והטקסטורות באים לידי ביטוי גם כאן, עם ניואנסים מעט אחרים, כשהאנימציה התלת-מימדית בונה את העולם הפיזי כולו, למעט את הבעות הפנים שנוצרות כאיור וקטורי דו-מימדי הנמרח על פני הדמויות.
'סיפורו של עמוד השדרה' (Une Histoire Vertebrale) – סרטון האנימציה הראשון שלו, נוצר ב-2004 וזכה בכמה פרסים. סיפור העלילה המקסים מתפתח בהדרגה כדי לבנות מתח ולחשוף עוד ועוד מחייה של הדמות הטראגית שמבנה עמוד השדרה שלה מאפשר לה להסתכל רק כלפי מטה. האיור מאופיין בקווי מתאר שחורים וצבעוניות המבדלת בין העולם האפרורי לזה הקסום שמתחבא מעבר לחלון.
הצצה למגרש חנייה תת-קרקעי אוטומטי שהוקם למרגלות בזיליקת אישטוון הקדוש במרכז בודפשט, כמודל חלופי מעניין למגרשי החנייה המוכרים במטרה להחזיר את השטחים הציבוריים הפתוחים. העקרון דומה לחניון האופניים האוטומטי ביפאן רק מתמודד עם פורמט גדול יותר המאכלס 404 חניות תת-קרקעיות של מכוניות.
מתוך רצון מכוון לפשט את המורכבות הממשקית ככל האפשר ולשמור על דמיון קרוב למכונות האוטומטיות שהציבור הגרמני מורגל אליו, הממשק אפרורי ומיושן למראה, טקסטאולי כמעט לחלוטין ומתבסס על צ'ק-ליסט טכני, עם גרמנית כברירת מחדל ואסימוני פלסטיק אדומים. לא מומלץ לשכוח את הילד באוטו.