בניינים קורסים באלבניה

האלבנים אישרו תוכנית מטורפת לבניית שכונה עירונית חדשה, אשר המבנים בה נראים כמו ערימה מבולגנת של מבנים שנפלו. מטרת העיצוב הייתה ליצור בנייה עירונית צפופה, במטרה לשמר שטחים ירוקים רבים ככל האפשר סביב לה. הפרוייקט יוצר חיבור מעניין בין הטבע לנוף האורבני, ומשלב בתוכו מבני ציבור ואזורי נופש המתכתבים עם הסביבה. הדינמיות בצורות ומגוון המבנים דווקא פרקטיים, ומאפשרים גמישות בסוגי הדירות, אזורי המסחר והמשרדים המוצעים, ויוצרים התכתבות לא שגרתית עם הנוף, בכל קנה מידה.

הדמיית שכונת אבני טיראנה באלבניה
השכונה נבנית על שפת אגם טיראנה, אי שם בדרום אלבניה. כרגע מתבצעות עבודות תשתית, תחילת הבנייה צפוייה ל-2010, והעלות שלה מוערכת ב-600 מיליון יורו.

[מצאתי ב-burstoid]


2 תגובות

יואב מ., 25 בינואר 2009 ב-11:25:

הכוונות נשמעות טובות (מיקסום השטח הירוק), אבל נראה לי שהתוצאה תהיה מזעזעת. עכשיו קראתי כתבה על ההעמסה שהנוף האורבני יוצר על המוח שלנו ועד כמה כל הרעש קוטנטיבי הזה מקשה על המחשבה – ונראה שבניית מבנים כאלה רק תגביר את אותו עומס. אם המוח שלנו כבר למד לזהות צורות מרובעות של בנינים ולהתעלם מהם, יש לי תחושה שלשוהים במקום תהיה תחושה מתמדת של קבס…

טל טבקמן, 25 בינואר 2009 ב-17:33:

אני מסכים, אבל מאוד נדיר לראות פרוייקטים נסיוניים בקנה מידה שכזה.
הפרוייקט הזה נבחר בתחרות עיצוב שהאלבנים הזמינו, ובסך הכל זה נראה כמו נסיון אלבני למשוך תשומת לב. כעיצוב אורבני הוא מפתיע ויש לזה פוטנציאל תיירותי נפלא.