ממשק לביצוע בחירות מורכבות על מסכי מגע

טקאו איגאראשי מאוניברסיטת טוקיו עיצב קונספט ממשקי המתמודד עם בחירה מרובה ומורכבת של אייקונים על מסכי מגע. הרעיון מתבסס על דימוי של בועות בכדי לאגד קבוצות של אייקונים (בעברית: 'צלמיות'). כאשר מקרבים אותם אחד אל השני, הבועה שמקיפה אותם מתאחדת. נגיעה כפולה על קבוצה תפרוש אותה לצפייה. ציור של קו החוצה את הבועה – יפצל אותה בהתאם לקו המצוייר. נגיעה ממושכת היא המקבילה ל'מקש הימני', ומאפשרת לאגד את הקבוצה לתיקייה חדשה. העקרון הממשקי הזה מאפשר ליצור סדר בין אובייקטים, לגרור אותם יחד וליצור היררכיה ביניהם על בסיס דימוי הגיוני ופשוט להבנה.

Bubble - קונספט ממשקי לביצוע בחירות מורכבות על מסכי מגע

בתקופה הזו שאנו רואים את התפתחות מסכי המגע והפיכתם לאמצעי שליטה נפוץ יותר ויותר, נפתחות מחדש שאלות לגבי הדרך בה אנחנו מפעילים את המוצרים שלנו. יש כאן הזדמנות למעצבי האינטראקטיב לשנות את האינטראקציה היומיומית שלנו עם הממשקים המקיפים אותנו והדימויים שהיא שואבת השראה מהם, ולמצוא פתרונות של עיצוב אינטראקטיבי טובים יותר לפעולות הבסיסיות שמלוות אותנו.


4 תגובות

נמי, 11 בפברואר 2009 ב-19:25:

האמת שזה ממש מרתק.
תמיד מנחם לראות שעוד לא חשבנו על הכל ואפשר לעשות דברים בצורה יעילה יותר.

טל טבקמן, 12 בפברואר 2009 ב-01:32:

הי נמי,
כן :) אנחנו מקבלים הרבה דברים בקופסאות, ולא תמיד פתוחים לאפשרות שיש גם בהם הזדמנות לשנות, לשפר וליצור מחדש. זה מתחיל בבסיס מדימויים סטנדרטיים שהשתרשו – אייקון של דיסקט לצורך שמירה, כאשר דור שלם של משתמשים כלל לא מכיר את הפורמט.
זה מגיע לקיצוניות כמו האייפון שקבע עובדות בשטח, ואנו רואים כיצד החברות המתחרות מתקשות להמציא עקרון ממשקי שלא נראה כמו אייפון.

נמי, 13 בפברואר 2009 ב-00:14:

הו וול, תמיד קינאתי באלה שיכולים להמציא בעצמם מה יהיה אייקון השמירה הבא שגם יהיה מובן יחסית-אוניברסלית וגם יסחוף את כולם, אייפון סטייל.
לא נורא, כנראה שתפקידי הוא להיות זו שפותחת [בשמחה!] את הארנק כדי לקנות את ההמצאות האלה.

טל טבקמן, 14 בפברואר 2009 ב-17:26:

זה מסתבך :) נניח שהמצאת את האייקון האולטימטיבי – מובן, אוניברסלי ושמיש. האם השוק מוכן בכלל לקבל אייקון חדש? זה עניין של תזמון. לכן חברות רבות כל כך מנסות ללכת על בטוח. ברור שיש פה שאלה של שימושיות והתפתחות טבעית, אבל בסופו של דבר זה סיכון שמתורגם לכסף. זה מזכיר את אפל שהקדימה את זמנה עם 'ניוטון', מחשב כף היד שלה, ונכשלה – בערך 3 שנים לפני שפאלם כבשה את השוק עם מחשבי כף היד שלה.