איי סנסריף

סנסריף (San Serriffe) היא קבוצת איים באזור איי סיישל, שהתגלתה על ידי האנגלים ב-1421, הפכה לקולוניה ספרדית ופורטוגזית, לאחר מכן סופחה שוב על ידי הבריטים, נמסרה שוב לפורטוגזים ולאחר מכן נשלטה בצורה משותפת. על עצמאותה היא הכריזה ב-1967, ולאחר 20 שנות שלטון צבאי (בעיקר על ידי הגנרל פיקה), נבחר לראשונה נשיא בבחירות אזרחיות, בשנת 1997.

המדינה מורכבת משני איים מרכזיים – האי העליון (Caissa Superiore – באנגלית: Upper Caisse) והאי התחתון (Caissa Inferiore – באנגלית: Lower Caisse).

מפת סן סריף
סנסריף התפרסמה ב-1977 בעיתון הגרדיאן, בכתבת תחקיר שהשתרעה על גבי שבעה עמודים לכבוד יום העצמאות ה-10 של המדינה, כמתיחת 1 באפריל, על ידי פיליפ דיוויס. במתיחה שותפו חברות מסחריות מרכזיות – גינס שפרסמה כיצד מבשלת גינס בסנסריף יצרה בטעות בירת גינס לבנה עם קצף שחור, טקסקו הגרילה חופשה באיים בין לקוחותיה, קודאק ערכה תחרות צילומים. את מערכת העיתון הציפו פניות של קוראים רבים שביקשו לקבל מידע נוסף על האיים.

כמובן שהתרגום שלי מפספס המון, לא פשוט לתרגם מושגים טיפוגרפיים לעברית – הסקירה המקורית, צילומי הכתבה והפרסומות המלוות וגם סקירת התגובות והספינים בעקבותיה לאורך השנים – זמינים כולם במוזיאון המתיחות. גם ל-Wikitravel התווספה סקירה משלה ב-1 באפריל 2006.

[מצאתי ב-Strange Maps]