טווינבוטים – הניסוי החברתי הכי חמוד שראיתם

טווינבוטים (tweenbots) הם רובוטים קטנטנים, חסרי אונים וחמודים במיוחד, היוצאים להרפתקאות ברחובות ניו-יורק ותלויים בבני אדם שיעזרו להם. הרובוטים עשויי הקרטון מסוגלים לנסוע במהירות קבועה ובקו ישר בלבד. מעל כל אחד מהם מתנוסס דגל עליו כתוב היעד אליו ירצה להגיע, והוא תלוי בטוב ליבם של זרים שיכוונו אותו לשם. בניסויים שנערכו עד כה, כל היצורים הקטנטנים הללו הצליחו להגיע בשלום ליעדם, בזכות עוברי אורח שעזרו להם בכל פעם שהם נתקעו במדרכה או שעטו אל הכביש הסואן.

הפרוייקט החמוד הזה הוא ניסוי חברתי שעורכת סטודנטית לאמנות מאוניברסיטת ניו-יורק. העיצוב הפשוט, הגודל, הצורה האנושית, הנאיביות והתמימות שמשדרת דמות הרובוט, מעוררים רגש בלתי נשלט של חיבה ואמפתיה, שמתורגמים על ידי הצופה לצורך לטפל בו. עצם כך שהם שורדים לבדם ברחובות ניו-יורק מבטאת את ההצלחה בעיצוב הדמות, שכאובייקט דומם היא מצליחה ליצור קשר רגשי עם אנשים זרים – דבר שיש לו משמעות וערך אמיתי בכלל תחומי העיצוב. פרוייקט מקסים.

רובוט קרטון קטנטן משוטט ברחובות ניו יורק
צילום פורטרט של טווינבוט

[מצאתי ב-gizmodo]


2 תגובות

תנו לטווינבוט יד : זוטות, 14 באפריל 2009 ב-17:25:

[…] תראו רובוט חמוד שמתקשה להגיע ליעדו, לא תעזרו לו? ויה: טל טבקמן « כותרת ארוכה (הפוסט […]

טל טבקמן | אייס – רובוט המנווט על בסיס חכמת ההמונים, 2 ביוני 2009 ב-23:07:

[…] – דיבור, זיהוי מחוות ידיים ופעולות על מסך מגע. בניגוד לטווינבוטים, רובוטים חמודים וחסרי אונים המסוגלים לנוע בקו ישר בלבד […]