Laika – גופן אינטראקטיבי

קונספט טכני של סטודנטים משוויץ, Laika, בוחן גופן אינטראקטיבי נטול משקלים מוגדרים, המשנה את צורתו ומראהו בתגובה לאינטראקציה איתו בזמן אמת.

הגופן אינו 'קל' או 'כבד' – ההגדרה החופשית שלו מאפשרת למשתמש להשפיע על תכונותיו – משקל, ריווח בין אותיות, סריפים, זווית הטיית האות והחלקת קצוות הגופן. הפרוייקט מדגים יישומים המשפיעים על הגופן לפי מיקום המשתמש בחלל, כמות הכוח שהוא מפעיל ואף לפי נתוני המסחר בבורסה. כיוון שהטיפול הטיפוגרפי לא אחיד (ולא מוצלח), התוצאה נשארת כרגע במישור הטכני למטרות אקדמיות.


5 תגובות

Dafna, 26 באוקטובר 2009 ב-17:50:

Happy birthday, I think. :-)

טל טבקמן, 26 באוקטובר 2009 ב-20:15:

thanks! :-)
i can't believe you've remembered,
and even more that you didn't leave an email…

עירא, 25 בנובמבר 2009 ב-00:01:

אני די בטוח שהיה נסיון למשהוא דומה פעם באפל, קראתי על זה כתבות וראיתי גם אנשים ששיחקו עם זה כששירתתי בצבא, זה אומר שזה היה בסביבות '93-94. זה לא הזיז אותיות בזמן אמת, אבל היה לך סלידר או שניים לשחק באופן רציף עם פרמטר מסוים שבכל פונט היה משפיע על תכונה אחרת. הכי חמודים היו הפונטים של הווינגבאטס, שם משחק עם סליידר היה קובע לך לא עובי או הטיה אלא ממש מריץ אנימציה קטנה על סמלי מסוימים.

טל טבקמן, 26 בנובמבר 2009 ב-11:08:

הי עירא, נשמע כמו וינטאג' 8-ביט מגניב.
לא מצאתי מסכים בגוגל/יוטיוב, אם יש לך משהו זמין, אשמח להכיר :)

michelle, 10 בינואר 2011 ב-14:49:

מגניב ביותר!!! קונספט מעניין