דובי הקוטב (כבר לא רק) מודאגים מהתחממות כדור הארץ

סרטון הפרסומת החדש של פרוייקט 'Plane Stupid' לא קל לצפייה. אמנם הוא מרהיב למראה, אך הוא בעיקר מזעזע בגרפיות של הדימויים האלימים שבו. הזעזוע הוא גם חלק גדול מהמטרה. מדובר בהתפתחות של קמפיין הסברה להעלאת המודעות להשפעה ההרסנית של התרחבות ענף התעופה על התחממות אקלים כדור הארץ.

משפט המפתח 'לטיסה שלך יש השפעה' מלווה באייקון דוב הקוטב הסובל, המושרש בתודעה הקולקטיבית מתוך דימויים קודמים. ככזה הוא משמש כאמצעי לשייך את הדימויים החדשים להקשר הרלוונטי, כדי להעצים את אפקטיביות המסר.


5 תגובות

טל, 25 בנובמבר 2009 ב-10:10:

אני בגישה שהזעזוע הזה מעיד על נואשות יצירתית, ולא באמת מעודד ומבנה פעולה אפקטיבית.

בסופו של דבר, כמו התשדירים האלימים לבטיחות בדרכים, אני חושב שזה בעיקר מקהה את החושים.

טל טבקמן, 26 בנובמבר 2009 ב-11:16:

הי טל, דווקא בדרך כלל הייתי מסכים איתך. הפעם פחות, בזכות החיבור החכם בעיניי בין הגורם לתוצאה. אגב זה מזכיר מאוד את 'אנימליה'.

גיא, 26 בנובמבר 2009 ב-18:51:

אוקיי, אני לא טס יותר בחיים

שגיא, 27 בנובמבר 2009 ב-21:42:

לי יש בעיה אחרת.. אני לא מבין מי קהל היעד..ומה בעצם רוצים להגיד לנו.
מנהלי חברות ? אלה מזמן מנסים לטוס פחות ולבצע יותר שיחות וידאו.. בגלל שיקולי עלות, מיתון, בזבוז זמן עקב בטחון בשדות התעופה ועוד…
חברות התעופה עצמן? נו באמת.
סתם נופשים ? – הרי לא הגיוני שכל הטיסות יפסקו..אין כאן קריאה לפעולה בסגנון: "אלה החברות שמנסות יותר ואלה שפחות".. כמו בקמפיינים של מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח בנוגע לניסויים על בעלי חיים..
ואין הצעה אלטרניטבית מעשית לפעולה. (אנחנו בטוחים שרכבות שנוסעות את חצי אירופה זה פחות מזהם ?)
יש פה יריה באוויר. סתם.

טל טבקמן, 28 בנובמבר 2009 ב-21:43:

המטרה היא ליצור כדור שלג מתגלגל. מאחוריה עומדת תנועה בריטית-אירית שפועלת להעלאת המודעות הציבורית למשמעות של מגמת ההרחבה הבלתי נשלטת של שדות תעופה וריבוי הטיסות הקצרות, בעיקר אלו הפנים ארציות.

בפורמט גדול יותר זהו חלק קטן מתוך פעילות רחבה של כלל הארגונים הירוקים באירופה ובארה"ב באותו הנושא. חלקם גם נוקטים פעולות מעשיות – דוגמת פרוייקט Airplot של גרינפיס.

בעיניי המלחמה בתחנות הרוח מעניינת. אם זה אפקטיבי? לא יודע.