אינפוגרפיקה, נגישות וכסף – מטבעות בפורמט עוגה

Petitinvention, בלוג העיצוב של המעצב היפאני מק פנאמיזו (Mac Funamizu), מציג קונספט מעניין המבדל בין ערכי מטבעות, עם ייצוג חזותי המשלב הבדלים צורניים יחסיים, בהשראת גרפים בפורמט עוגה. הפורמט החדש יוצר למשתמש חוקיות הגיונית בה היחסים בין ערכי המטבעות מיוצגים על ידי צורתם – מטבע של חצי שקל יהיה בצורת חצי עיגול, מטבע של 2 שקלים בצורת שני עיגולים חופפים.

יש כאן פוטנציאל לגבש סטנדרטיזציה בינלאומית של מטבעות, ללא חשיבות למטבע הספציפי אותו הוא מייצג, כיוון שבניגוד למטבעות העגולים חשיבות התוכן הטקסטואלי פוחתת. אגב, אני נמנע מלקרוא לזה 'מטבעות אינפוגרפיים', כיוון ששטרות ומטבעות הם ממילא אמצעים יומיומיים המייצגים חוקיות מוסכמת של אינפוגרפיקה.

ערימת מטבעות עם הבדלים יחסיים בצורה
חוקיות המטבעות בהשראת גרפים בפורמט עוגה
קונספט קודם של Petitinvention, אם לעורר שדים מהעבר, היה נסיון לא מגובש לייצר חיווי גרפי של פופולריות תכנים באינטרנט עם האנשים שמצביעים ברגליים.


תגובה אחת

יובל, 14 בדצמבר 2009 ב-16:08:

אני תוהה האם זה שבשניה שנכנסתי לבלוג שלך חשבתי על הבלוג של מק זה פשוט צירוף מקרים (בדיוק חשבתי על כמה בלוגים שלא נכנסתי אליהם כבר זמן מה, כולל שלו ושלך), או שזה נוצר מהתת מודע בגלל שכנראה שמתי לב ב"זווית העיין" לתמונה או לשם של הבלוג.

בכל מקרה, מזניב :-)