אל תפספסו את אלמה של רודריגו בלאס

Alma הוא סרטון אנימציה קצר ועטור פרסים בבימויו של האנימטור הספרדי רודריגו בלאס (Rodrigo Blaas). סרטון האנימציה התלת-מימדי שוחרר לראשונה במלואו, בשלב זה לצפייה למשך תקופה מוגבלת, ככל הנראה סביב חג המולד בלבד. סיפור העלילה נפתח עם אלמה הקטנה המגלה משהו מפתיע מבעד חלון ראווה של חנות מקרית, ומתפתח למכלול מצמרר המוגש בעטיפה 'פיקסארית' תמימה למראה.

מתוך סרטון האנימציה אלמה של רודריגו בלאס


9 תגובות

עינת, 10 בינואר 2010 ב-11:56:

אהבתי ! סרטון מטריד ביותר

אורן, 33, 10 בינואר 2010 ב-14:24:

אנימציה מדהימה, סיפור ורעיון מזעזע ודוחה! לא להראות לילדים. מפחיד.

יעל, 10 בינואר 2010 ב-14:26:

מדהים ומעוות גם יחד!

עדן, 10 בינואר 2010 ב-14:50:

יש מחיר לסקרנות…

איילת שחר, 11 בינואר 2010 ב-08:43:

מושלם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

יהודית עברי, 13 בינואר 2010 ב-16:34:

מה זה אמור להביע לעזאזאל? לא הבנתי את המסר אבל עשוי מדהים

טל טבקמן | מרגריטה, 13 בינואר 2010 ב-23:41:

[…] 'אלמה' של רודריגו בלאס, הסרטון מועמד לפרס Goya הספרדי בקטגוריית 'סרט האנימציה […]

ערן, 14 ביוני 2010 ב-15:54:

פרשנות פסיכולוגית-יונגיאנית: אני מזהה כאן כמה ארכיטיפים ידועים של הפסיכואנליטיקן יונג. לפי יונג, במהלך החיים אנחנו עלולים להתאהב בעצמי האידאלי שלנו (הפרסונה, מעין מודל, שאנו לובשים אותו כמסכה, ושואפים אליו. הוא טוען שמי שמנסה להשתלב בסביבה שאינה מקבלת אותו בקלות – הפרסונה עלולה להשתלט על האישיות.

הפרסונה היא מעין אני מזויף-חלקית. זה בעצם מה שקורה בסרטון – אלמה מגלה ומתלהבת מהפרסונה שלה (מעין אני אידאלי מזויף חלקית) ושואפת להגיע אליה. בנוסף, היא רושמת את השם שלה בין השמות של כולם, ומנסה להיכנס לתוך החנות הזו, שלא מקבלת אותה בקלות, זה משל ללנסות להיכנס ולהשתלב בחברה. ובאמת כשהיא מנסה יותר מדי, הפרסונה שלה משתלטת עליה, והיא נכלאת בתוכה. כמו שכותב יונג, היא הצליחה להשתלב לחלוטין בחברה, אבל במחיר העצמיות שלה.

מעניין לציין שיונג קרא לחלק ההנשי והגברי בכל אחד מאיתנו "אנימה" ו"אנימוס", וזה מתכתב עם "אנימציה", ועם זה שהבובה נראית הרבה יותר גברית (אנימוס) מאשר אלמה עצמה. מעניין לציין שאלמה בספרדית זה נשמה… והנשמה שלה כלואה בתוך בובה.

טל טבקמן, 14 ביוני 2010 ב-20:27:

הי ערן, תודה רבה ששיתפת את הידע והשקעת בכתיבת הפרשנות לאחד מהסרטונים האפלים והיותר חידתיים שהיו כאן. בצפייה נוספת בסרטון הוספת מימד מעניין חדש שמציע סדר הגיוני מסויים לבחירות האקראיות לכאורה שנוצרו לצורך התפתחות העלילה, מעבר לבחירות עיצוביות או אמנותיות. אני רואה את התוכן מזווית חדשה לגמרי, עשירה יותר, המון תודה לך על זה!