ארכיון אוגוסט 2011

בקטנה תחרות עיצוב השטרות של גלובס

גלובס מכריזה על תחרות עיצוב שטרות כסף אלטרנטיביים, למעצבים עם אמירה שחולמים על פרסים כספיים.

מוביוס – פסל סטופ-מושיין שיתופי

עשרים ואחד משולשים גדולים וירוקים מרכיבים את Möbius – פסל רחוב שיתופי שהוצב במרכז מלבורן על-ידי משרד הפרסום האוסטרלי Eness. הפסל מונפש בסטופ-מושיין לאורך זמן כדי ליצור אשליות אופטית כמו סיבוב על ציר או התכנסות אל תוך עצמו, כשברקע הוא מושך עוברי אורח סקרנים.

פיסול בסטופ-מושיין עם מוביוס

לסרטון מתלווה הצצה אל מאחורי הקלעים אל תהליך העבודה ובעיקר על השמירה הקפדנית על חוקיות סידור המשולשים, הנבדלים בגובה נקודת החיתוך שלהם.

בקטנה מחאת אגודת המעצבים הגרפיים

אגודת המעצבים הגרפיים חוזרת לחיים עם הנהלה חדשה ותחרות כרזות מחאה בפייסבוק שתסתיים בתערוכה.

בקטנה המדריך הרשמי ליוצרים ביוטיוב

יוטיוב פונה לאנשי שיווק וליוצרי תוכן ומשחררת מדריך רשמי לניצול אפקטיבי של הפלטפורמה. באופן מפתיע הוא פשוט, אינפורמטיבי ומעניין.

האפקטים המיוחדים של משחקי הכס

סטודיו BlueBolt הבריטי משחרר הצצה אל תהליך העבודה, העיבוד הגרפי וחומרי הגלם שמאחורי האפקטים החזותיים מהעונה הראשונה של 'משחקי הכס' ב-HBO. העריכה מתישה ומאכזבת, אבל התוצרים מעניינים.

סט צילום מאחורי הקלעים של משחקי הכס

אל תחבקי אותי, אני מפחד להיות יצירתי

'Don't Hug Me I'm Scared' של קולקטיב המעצבים הבריטי This is it ('דברים רעים שעלולים לקרות') מלמד שיצירתיות יכולה להוביל למקומות לא צפויים, גם במצבים יצירתיים במיוחד בהם הדמויות והתפאורה מורכבות כולן מבד.

איך להיות יצירתי לפי This is it
רגע לא יצירתי בסרטון של This is it

לבשל את היצ'קוק במטבח (וגם מול החדשות)

סרטון האנימציה Hitch מדמה דפדוף בספר מתכונים המפרק את היצירות הקלאסיות של אלפרד היצ'קוק לחומרי גלם. הקונספט החכם מלווה בשפה גרפית עשירה המתבססת על איורים שנבנים מנגזרות נייר עם נגיעות של לכלוך אנלוגי, משחקים בעומק שדה, תנועה זורמת ועריכה מהירה שמחברת בין צילום לאיור. פרוייקט גמר מרשים של סטודנטים גרמנים לאנימציה.

משהו מתבשל בסרטון האנימציה היצ
הבחירה המושלמת לארוחה לאור נרות לפי סרטון האנימציה היצ

ערוץ החדשות France24 מצטט גם הוא את היצ'קוק בסרטון אנימציה תדמיתי בתלת-מימד שמחבר בין 'הציפורים' של היצ'קוק מ-1963 לאביב הערבי – כשמנהיגי ערב מותקפים על ידי להקת ציפורי טוויטר כחלחלות. אמנם הרינדור פשטני והתנועה האנימטיבית גסה, אך הציטוט ההיצ'קוקי מדוייק ומצליח להעביר את תחושת האימה של מנהיגי ערב העומדים חסרי אונים מול המדיה החברתית.

מתוך הציפורים של פראנס24