פלואו – ניהול גרסאות למעצבים מאושרים

פלואו (flow) היא תוכנה מקצועית מלהיבה למעצבים המיועדת לניהול קבצי פרוייקטים ומעקב אחר גרסאות. פלואו יוצרת מפה חזותית של קבצי פרוייקטים ומציגה את הקשרים ביניהם. כך למשל אם יש לנו קובץ אילוסטרייטור שמשתמש בקובץ פוטושופ, התוכנה תציג את הקשר ביניהם. היא מצליחה לזהות קשרים גם אם אין קבצים פיזיים – לדוגמא כאשר מבצעים פעולה של העתקה והדבקה בין שתי תוכנות. בניגוד לתוכנות ניהול גרסאות כמו version cue של אדובי, פלואו שקופה לחלוטין. היא עובדת כתהליך ברקע, והמעצב לא צריך לבצע פעולה מיוחדת בכדי לתחזק אותה. כיוון שמדובר בתהליך שרץ ברקע מול תוכנות כבדות וקבצים גדולים, צריך כמובן לבדוק את ההשפעה שלה על ביצועי המערכת ומהירות התגובה באופן כללי.

כמוצר משלים לחבילה של אדובי, בין שלל תכונות הלוואי הנפלאות, בולטת האפשרות לאסוף את כל קבצי הפרוייקט התלויים אחד בשני יחד, ולייצא אותם לצורך גיבוי או משלוח. פעולות החיפוש מאפשרות למצוא את הקבצים התלויים אחד בשני, לחפש לפי שמות של שכבות ואלמנטים בתוך הקבצים עצמם. ומשהו מגניב במיוחד – חיווי על משך הזמן שעבדנו על קובץ אחד או יותר מתוך הפרוייקט.


בודדים הם המעצבים שאני מכיר שמשתמשים בתוכנות לניהול גרסאות בצורה שוטפת, וגם הנסיון שלי עשיר בתסכול וכאב. בדרך כלל הן מכתיבות תהליכי עבודה מסורבלים שלא תמיד מתאימים לכל סוג של פרוייקט – ומוסיפות ממשק נוסף הדורש התייחסות מיוחדת בכדי לשמור בו על רלוונטיות של תכני הפרוייקט. המוצר הזה מצליח להתייחס בדיוק לנקודות שבהן הדור הקיים של התוכנות נופל בו. ניכר בו המחקר על תהליכי העבודה של מעצבים, ושיתופם בתהליך הפיתוח, שארך 3 שנים.

מבחינת אפיון והבנת הצרכים זה מוצר מדהים בעיניי שמצליח לשמור על פשטות ממשקית ואינטואיטיביות, בכדי לענות על צורך ספציפי שמשתלב בקלות בעבודה וחוסך זמן ותסכול. מאחורי התוכנה עומדת חברה אלמונית בשם גריד-איירון, ששיחרה אותה (אתמול) בגרסת בטא-ציבורית למק. גירסה לסביבת חלונות צפוייה בקרוב. החיוך על הפנים שווה 250 דולר, הצ'ק כבר מוכן.

[מצאתי ב-rwillustrator]