חזית הבניין האינטראקטיבית של YesYesNo באוקלנד

בניין המעבורת ההיסטורי של נמל אוקלנד בניו-זילנד הפך למגרש משחקים אינטראקטיבי עם Night Lights – מיצב הקרנה אינטראקטיבי חווייתי מרובה משתתפים. האינטראקציה שילבה שלושה אמצעי שליטה שונים – כולם מרובי משתתפים: תנועות גוף מעל במה מוארת, מחוות ידיים מעל שולחנות אור ומעקב אחרי תאורת הטלפונים הניידים שהתנופפו באוויר.

סביב החווייה האינטראקטיבית העשירה, בין 6 הסצינות שהתחלפו ביניהן בכל שעה, צורמת אנימציה מאכזבת וטיפול גרפי לא אחיד, שלעיתים עושה שימוש בחזית המבנה כנקודת מוצא, ולעיתים מתעלם מהפורמט לחלוטין.

זהו פרוייקט (שני) במסגרת קואופרטיב עיצוב אינטראקטיבי נסיוני חדש, YesYesNo, שיצר גם את מופע האורות של ארס אלקטרוניקה. על עיצוב הסאונד עבד דאיטו מנאבי, שאולי תזכרו בזכות מערכת התופים המיואלקטרית שלו.

חזית הבית האינטראקטיבית של קואופרטיב YesYesNo באוקלנד

MindCastle מעצבים כרטיס ברכה לחג

סטודיו MindCastle האמריקאי שלח ללקוחותיו תיק עבודות עמוס בצילומים מתוצרתו המסכם את השנה החולפת, במסווה של כרטיס ברכה לחגים. תהליך עיצוב התקליטור והחוברת הנלווית תועדו בסרטון סטופ-מושיין תדמיתי מעניין, המתחיל בגיבוש סקיצת העפרון ומסתיים בתוצר המוגמר.

כריכת הכרטיס של MindCastle

העצמות השחורות של Teenagersintokyo

הפרשנות האלימה ל-'עצמות שחורות' של ההרכב האוסטרלי Teenagersintokyo, יוצרת חיבור כל-כך טבעי בין הדימוי לצליל, שהוא נראה כמעט מובן מאליו. פרץ האלימות, האש והפיצוצים (האמיתיים, אגב) מלווים בעבודת צילום מרהיבה ועריכה מדוייקת, שמשתמשת בניואנסים של מהירות כדי להדגיש את עוצמת ההתרחשות.

עבודה של המעצב האוסטרלי ריט דאשווד (Rhett Dashwood).

מתוך הקליפ של הרכב האינדי האוסטרלי Teenagersintokyo

המכונה הכי לא שימושית בהיסטוריה (וגם איך לבנות אותה)

ב'מכונה הכי לא שימושית בהיסטוריה' יש משהו מקסים, כמעט אנושי, בהתעקשותה לכבות את עצמה ולנוח. הממשק האינטואיטיבי בעל המפסק האחד יוצר איזון בין רצון המכונה לזה של המשתמש. אם חשקה נפשכם בגירסה מעשי ידיכם להתפאר (ואתם לא מפחדים ממילים כמו 'מיקרו-קונטרולרים') – כך תבנו אחת.


אפקטים מיוחדים בשימוש יומיומי – Stargate Studios

האולפנים האמריקאים-קנדיים לאפקטים מיוחדים stargate studios, שחררו סרטון המדגים יכולות בטכניקת עבודה ליצירת סביבות אורבניות ריאליסטיות לחלוטין, על ידי שילוב אמין של תוכן מצולם מכמה מקורות שונים בפוסט-פרודקשן. האולפנים מספקים את צילומי הרקע, העריכה, העיבוד והטכנולוגיה לכמה מהסרטים ומסדרות הטלוויזיה הפופולריות ביותר על המסך, עם תוצר שקוף לצופה. מדהים.

סט של מונק לפני עיבוד של Stargate Studios

טיפוגרפיה בחצי הכוס המלאה

Cipher היא כוס שתייה המשלבת עיצוב גרפי חכם אשר חושף את שם המשקה הנמזג לפי צבעו, מבעד לפאטרן צבעוני דמוי פסיפס (אקראי לכאורה) המעטר אותה. עבודה של המעצב הסרבי דמיאן סטנקוביק (Damjan Stanković – ההוא עם הרמזור).

העקרון פשוט – כשנוזל צבעוני נמזג אל הכוס, הצורות הצבעוניות והחללים שסביבן מאבדים קונטרסט, נטמעים אל הצבע וחושפים חיווי טקסטואלי שמייצג את שם המשקה הנפוץ לצבעוניות. זה עובד עם מיץ תפוזים, חלב או קולה, כשכל צד של הכוס שמור למשקה מסויים.

כוס Cipher המלאה חושפת טיפוגרפיה על בסיס צבעוניות
[תודה עודד]

אתה נראה לי מוכר – Team William

'אתה נראה לי מוכר' הוא קליפ אנימציה מגניב לשיר של הרכב האינדי הבלגי Team William. האנימציה והדמויות נוצרו בהשראת השפה הגרפית של סרטוני האנימציה משנות ה-30, לתוצר המשלב תוכן מפוקפק, צבעוניות רווייה ('בצבעי הקשת המדהימים'), עירום מאוייר מצונזר והרבה הומור מטורף.

מתוך אתה נראה לי מוכר של Team William

הדבק המיוחד של אנדי סייקס (והקלאסיקה של דון הרצפלד)

האנימטור הבריטי אנדי סייקס (Andy Sykes) שיחרר את Special Glue – סרטון אנימציה קצר המספר (כמו תמיד) סיפור ילדות תמים המאופיין באיור דו-מימדי מבוסס פלאש עם קווים וקטוריים גסים בשחור-לבן. מקסים כתמיד.

מתוך Special Glue של אנדי סייקס

סרטוני האנימציה הקצרים שלו מתבססים באופן כללי על זכרונות ילדות מוזרים ומחשבות הזויות מזדמנות. למרות שהוא מתנסה בטכניקות איור ואנימציה שונות, הוא שומר בכולם על הצבעוניות האפרורית המאפיינת אותו.


תירוץ משמח להזכיר את סרטוני האנימציה המטורפים של האנימטור האמריקאי דון הרצפלד (Don Hertzfeldt), שמאופיינים באיורים בקו ידני חופשי, עם קווי עזר, לכלוך ונגיעות קטנות של צבע. הסרטון האהוב עליי הוא 'הבלון של בילי' – שמתאר תרחיש אפוקליפטי ציני ומצחיק, בהשראת קלאסיקת הבלון האדום.


את 'הסרטונים הדחויים', עוד פייבוריט אהוב, הוא יצר עוד בתקופת לימודיו, כשואו-ריל מיתמם של עבודות מסחריות פיקטיביות שנדחו על ידי לקוחות הזויים מסיבה לא ברורה. הטירוף מתפתח לאורך זמן ומגיע לשיאו באובדן שליטה טוטאלי.


הניסוי של Blu Dot עם הכסאות הממש טובים

סטודיו העיצוב התעשייתי Blu Dot פיזר 25 כסאות מתכת מעוצבים ברחובות ניו-יורק, בתקווה שיאומצו על ידי עוברי אורח ('בעלי כסאות פוטנציאליים'). מתחת לחלק מהכסאות הוחבאו התקני GPS, שאיפשרו לעקוב אחרי המסלול שעברו עד לבתיהם החדשים, ולגלות מיהם האנשים שאספו אותם. קיטש חביב.

הפסלים של כריסטופר קונטה

הפסל הנורבגי כריסטופר קונטה (Christopher Conte) עסק במשך 16 שנה בעיצוב פרוטזות לנכים. לאורך התקופה בנה בזמנו הפנוי פסלים המשלבים עקרונות של אנטומיה, רובוטיקה וביו-מכאניקה, עד שהחליט להקדיש את כל זמנו לפיסול.

בעבודותיו הוא משלב מגוון עשיר של חומרים וטכניקות עבודה, בין המסורתי לעכשווי, החל מיציקת ברונזה ועד לעיבוד סיבי פחמן. מאחורי כל אחד מהפסלים המדהימים ניכרת מלאכת המחשבת המדוייקת הדורשת מיומנות (והרבה סבלנות), בתהליך יצירה הנמשך לאורך שבועות ואף חודשים עד להשלמתו.

אלמנת הפלדה II של כריסטופר קונטה
[מצאתי ב-designyoutrust]