3 התייחסויות לחוויית שימוש אינטראקטיבית בעיתונות המודפסת

טיים-וורנר שחררה סרטון תדמיתי המדגים גירסה אינטראקטיבית עתידית של שבועון הספורט האמריקאי 'ספורטס אילוסטרייטד', שרצה על מחשב בתצורת טאבלט, עם תמיכה במולטי-טאצ'. אם נתעלם מהידיים הקפואות המרחפות להנאתן מעל המסך, עיתון העתיד סובל מבעיות ממשקיות רבות – טיפול טיפוגרפי שלא מתאים למסך, תפריטים נסתרים או נעלמים, חיוויים חסרים (למשל כדי להבדיל בין תמונה לוידאו), חוסר אחידות ממשקית, מחוות הפעלה אקראיות, אמצעי ניווט קטנים מדי שאינם מותאמים למגע וטיפול גרפי לא אחיד. התוצר מביך.

מתוך גירסת הטאבלט המביכה של ספורטס אילוסטרייטד

ה'טלגרף מדיה גרופ' ההולנדי עבר לפורמט חדש, בו הדפדוף מתבצע מלמטה למעלה. קונספט העיתון האנכי שואב השראה דווקא מחוויית השימוש ברשת, בה ההתפתחות מתבססת על גלילה לגובה, בניגוד לפורמט הסטנדרטי לרוחב. הקונספט החביב מנסה לשפר את חוויית השימוש, עם נגזרות לוואי חיוביות של פורמטים חדשים לפרסום. הפורמט החדש מציב אתגר חדש למעצבים, שצריכים לשים דגש לטקסטים ולתמונות העלולות להיחתך, כיוון שבעיית הכפל במרכז הפורמט משמעותית יותר.

הסאן הבריטי חוגג 40 שנה בסדרת פרסומות שהן טייק-אופ מגניב שנגזר מתוך השפה הפרסומית של האייפון, ומנתח את עצמו בתרגום חכם של משמעות חוויית השימוש בעיתון מול המטאפורה האינטראקטיבית המקבילה. יש עמוד לזה.

https://www.youtube.com/watch?v=YJ1QwExp0_g

https://www.youtube.com/watch?v=fVMnmTFxAjA

Humunculus – סרטון המפלצות האחרון להשבוע

Humunculus ('אנשים קטנים' בלטינית) הוא סרטון אנימציה קצר והזוי המשלב טכניקות של צילום מתוזמן, סטופ-מושיין ואנימציה בתלת-מימד כדי להחיות מפלצות עובש חמודות שלא בדיוק מסתדרות אחת עם השנייה. ההתפתחות כולה צומחת מסצינת טבע דומם קלאסית שנרקבת לאיטה. חמוד, אכזרי, מפתיע.

מתוך סרטון האנימציה Humunculus

מופע הטלוויזיה של סוגימוטו קוסוקה

'מופע הטלוויזיה' של האנימטור היפאני המעולה סוגימוטו קוסוקה (Sugimoto Kousuke) הוא קליפ אנימציה בסגנון אנימה שיוצר התנגשות מתגברת בין עולמות טלוויזיוניים שונים המבודלים מבחינה צבעונית. מבעד למסכים השונים המוטמעים בהם, העולמות משתלטים בהדרגה אחד על השני וצוברים תאוצה לתוצר מרהיב.

מופע הטלוויזיה של סוגימוטו קוסוקה

[מצאתי ב-lineboil]

חלל התצוגה של איקאה בפייסבוק

איקאה השתמשה בכלי תיוג התמונות המובנה בפייסבוק כבסיס לקמפיין פרסומי לחלוטין, לרגל פתיחת חנות איקאה חדשה בשוודיה. הקמפיין נטול האפקטים התמקד במוצרים, אך הצליח ליצור ערך ויראלי מעורר התלהבות בזכות שילוב של שני אלמנטים חשובים: 'תחרות' ו-'מוצרים חינם'. במהלך תקופה של שבועיים הועלו 12 תמונות של חדרים לפרופיל ייעודי, כשהמשתמש שתייג עצמו ראשון על אחד המוצרים בחדר, זכה בו. ניצול פשוט וחכם של המדיה החברתית, מבלי לפגוע בחוויית השימוש בה.


הקטסטרופה של Niwouinwouin

'קטסטרופה' הוא קליפ אנימציה של המעצב הצרפתי ז'אן ג'וליאן (Jean Jullien) לטראק חדש של Niwouinwouin. סרט אסונות מטורף עם שפה גרפית מהודקת המורכבת כולה מנגזרות נייר חופפות עם איורים חופשיים בקווים גסים.

קטסטרופה של Niwouinwouin

[תודה טל]

ב-Continuity כבר שיחקתם?

Continuity הוא משחק דפדפן מבוסס פלאש – פרוייקט סטודנטיאלי שוודי המשלב מורכבות משחקית של פאזל עם משחק פלטפורמה קלאסי. השחקן שולט על מיקום חלקי הפלטפורמה המרכיבים את השלב, כדי ליצור המשכיות שתאפשר לדמות להתקדם לקראת היעד. המשחקיות מתבססת על מעבר שוטף בין מצב הזזת חלקי הפלטפורמה למצב השליטה על הדמות, מלווה במוזיקת רקע מאוד מדוייקת, ומורכבות שמתפתחת לאורך השלבים. מוצלח.

מתוך המשחק Continuity

רמזור עם חיווי גרפי של זמן

המעצב הסרבי דמיאן סטנקוביק (Damjan Stanković) גיבש קונספט לרמזור המשלב סרגל התקדמות סביב האור, כאמצעי גרפי המייצג את הזמן שנותר עד לשינוי. ההישג בפתרון העיצובי כל כך טוב, שהוא נראה טבעי לחלוטין, כמעט מובן מאליו. מעולה.

Eko Stoplight רמזור עם חיווי גרפי של זמן
[מצאתי ב-yankodesign]

הקרדיוגרפים של Korb

המעצב הליטאי Korb יצר קליפ המתבסס כולו על מכשירי קרדיוגרף המשרטטים קו אדום רציף לאורך גיליונות נייר, כאמצעי חזותי לייצוג של סאונד, אך בעיקר כמטאפורה לחיים. הקונספט אמנם פשוט, והחיבור למכשיר הרפואי מתבקש, אך הוא מטופל היטב עם התפתחות מהפנטת בזכות מגוון זוויות צילום ועבודת עריכה מרשימה.

ארבעה קרדיוגרפים בקליפ של Korb

Comm.unity – פלטפורמה חברתית מבוססת מיקום

Comm.unity היא פלטפורמה חברתית מבוססת מיקום, הבונה את עצמה בצורה עצמאית מתוך ניתוח של קשרים בין אנשים ומיקום גאוגרפי. הממשק מייצג את החברים המקושרים מחולקים למעגלי קירבה ביחס למשתמש, בפריסה המזכירה מסך שליטה של מכ"ם. בכל מעגל החברים מקובצים לפי איכות הקשר, מילות מפתח והקירבה הפיזית למשתמש.

כל רשת מתחילה כמסגרת גנרית המתפתחת בצורה עצמאית בהתאם לצורת השימוש, כדרך לאפשר למשתמשים שונים לגבש את אמצעי התקשורת הרלוונטי להם. התוכנה יוצרת קשר בין מכשירים ניידים קרובים, כך שהיא חייבת לפעול על טווח גדול של מכשירים, כדי להתאים את עצמה למשתמשים וצורות שימוש מגוונות ככל האפשר. הסרטון של המדיה-לאב (MIT) מתאר מגוון תסריטי שימוש, כשהדגמת האב-טיפוס בפועל מתחילה בדקה הרביעית.

Comm.Unity - פלטפורמה חברתית מבוססת מיקום

דובי הקוטב (כבר לא רק) מודאגים מהתחממות כדור הארץ

סרטון הפרסומת החדש של פרוייקט 'Plane Stupid' לא קל לצפייה. אמנם הוא מרהיב למראה, אך הוא בעיקר מזעזע בגרפיות של הדימויים האלימים שבו. הזעזוע הוא גם חלק גדול מהמטרה. מדובר בהתפתחות של קמפיין הסברה להעלאת המודעות להשפעה ההרסנית של התרחבות ענף התעופה על התחממות אקלים כדור הארץ.

משפט המפתח 'לטיסה שלך יש השפעה' מלווה באייקון דוב הקוטב הסובל, המושרש בתודעה הקולקטיבית מתוך דימויים קודמים. ככזה הוא משמש כאמצעי לשייך את הדימויים החדשים להקשר הרלוונטי, כדי להעצים את אפקטיביות המסר.