דברים קופצים בפסטיבל האנימציה הבינלאומי של אוטווה

סרטון התדמית הרשמי של פסטיבל האנימציה הבינלאומי, שנערך בשבוע שעבר בקנדה, מתבסס על אנימציית סטופ-מושיין במגוון טכניקות, עם נגיעות קטנות של אנימציה וקטורית, כדי להציג התפתחות בתנועה של דברים קופצים.


הפסלים העתידניים של סטפן הלאק

הפסלים המדהימים של הפסל הבלגי סטפן הלאק (Stephane Halleux) מורכבים מפיסות מתכת, עור וחלקי אובייקטים זניחים ממקורות שונים, לתוצר עמוס בפרטים יפהפיים שמחבר משהו בין דימויי עתידנות קלאסיים לקו של טים ברטון.

רובוט העור ורופא השיניים - פסלים של סטפן הלאק
באטמן של סטפן הלאק

הפתיחה 1812 – הסימפוניה הסלולרית של וודאפון

וודאפון ניו-זילנד הרכיבה בפרסומת החדשה שלה את 'הפתיחה 1812' של צ'ייקובסקי מתזמון מדוייק של 1000 טלפונים סלולריים, 2000 הודעות טקסט ו-53 צלילי התראה. התוצר מרשים, אך מצליח להשחית לחלוטין את היצירה (זוכרים את דיוויד לינץ'?).


בדרך, וודאפון שיחררה סרטון אפרורי למדי, שמספק הצצה אל תהליך העבודה על הפרסומת, התפתחות הטכניקה וההתמודדות עם המורכבות הטכנית. לא אינפורמטיבי במיוחד, אבל נחמד. אין לי מושג מדוע הוא חולק לשני חלקים:



הזדמנות טובה להזכיר גם את ברכת חג המולד של akqa, שמיישמת קונספט דומה.

[מצאתי ב-engadget]

Laika – גופן אינטראקטיבי

קונספט טכני של סטודנטים משוויץ, Laika, בוחן גופן אינטראקטיבי נטול משקלים מוגדרים, המשנה את צורתו ומראהו בתגובה לאינטראקציה איתו בזמן אמת.

הגופן אינו 'קל' או 'כבד' – ההגדרה החופשית שלו מאפשרת למשתמש להשפיע על תכונותיו – משקל, ריווח בין אותיות, סריפים, זווית הטיית האות והחלקת קצוות הגופן. הפרוייקט מדגים יישומים המשפיעים על הגופן לפי מיקום המשתמש בחלל, כמות הכוח שהוא מפעיל ואף לפי נתוני המסחר בבורסה. כיוון שהטיפול הטיפוגרפי לא אחיד (ולא מוצלח), התוצאה נשארת כרגע במישור הטכני למטרות אקדמיות.

91 הסנטימטרים של הנרי

Skhizein הוא סרטון אנימציה צרפתי קצר ועטור פרסים, בבימויו של האנימטור הצרפתי ג'רמי קלפאן (Jérémy Clapin). סיפור העלילה המבריק נע בין המצחיק לטראגי – לאחר שהנרי פוגש מטאוריט במשקל 150 טון, הוא מגלה שעליו להתרגל לחיות בסטייה של בדיוק 91 סנטימטרים מעצמו. הסרטון מתבסס על אנימציה בתלת-מימד היוצרת, תחת הפלטה הצבעונית המוגבלת, שילוב של סביבה ריאליסטית עם דמויות מאויירות. זה (שוב) בצרפתית עם תרגום לאנגלית. שווה כל רגע.

מתוך סרטון האנימציה הצרפתי Skhizein
חדר הפסיכיאטר מתוך סרטון האנימציה הצרפתי Skhizein


הנחיתה – גרפיטי מבוסס וידאו

המעצב האמריקאי ברונו לוי יצר מיצג הקרנה אינטראקטיבי המשתמש בגלגלת צבע כדי לחשוף גרפיטי מבוסס וידאו-ארט ברחבי העיר. גלגלת הצבע פולטת אור הנקלט במצלמה הממוקמת בסמוך למקרן, כדי לחשוף את שטח ההקרנה המתאים בזמן אמת. שילוב של אינטראקטיביות בסיסית עם אפקט שמצטלם יפה.

מתוך הנחיתה - גרפיטי מבוסס הקרנה

[תודה איתי]

המלחמה הנאיבית

'המלחמה הנאיבית' (Guerre Naïve) הוא סרטון אנימציה סטודנטיאלי מצרפת – סיפור הרפתקאות בקצב מהיר המשתמש בטכניקה המסגננת אנימציה תלת-מימדית להראות קצת כמו סטופ-מושיין מבוסס צילום, בין השאר בזכות משחקים בעומק שדה ושימוש באלמנטים בוהקים דמויי גופי תאורה. עיצוב הדמויות משתנה ברמתו, לעיתים הוא קפוא ונטול הבעה, אך המכלול מתמצה לחוויית צפייה מרשימה ביותר. זה בצרפתית, יש תרגום לאנגלית – כדאי להגדיל למסך מלא.

מתוך המלחמה הנאיבית - סרטון אנימציה בתלת-מימד

מצרים, לבנון – תמונות קטנות מהחיים

קאליד מוחטסב (Khalid Mohtaseb), במאי קטארי תושב ארה"ב, ערך סדרת דימויים מרהיבה שצילם בקהיר ובביירות, לכדי סרטון תיעודי העשיר בקומפוזיציות יפיפיות וסצינות פשוטות עם ניחוח עממי אותנטי. התוצר נקי לחלוטין מפוליטיקה (אם מתעלמים מקרוסלת השרשראות המעוטרת בדגלים הפלסטינאיים). מקסים.

מתוך מצרים לבנון של קאליד מוחטסב

הפיקטוגרמות האולימפיות של לונדון 2012

הועדה האולימפית חושפת את הפיקטוגרמות של אולימפיאדת לונדון 2012, אשר מייצגות בצורה גרפית את הענפים השונים. הפעם מוצגות שתי סדרות במקביל – סדרת סילואטות קלאסית לשימושים פרקטיים רשמיים, וסדרת פיקטוגרמיות 'דינאמיות' (להגדרתם), שעובדו גרפית בהשראת מפת הרכבת התחתית של לונדון לצרכי תדמית ומיתוג על כרזות, שילוט ומרצ'נדייז.

בניגוד לאפרוריות המשמימה בסדרה הקלאסית, הפורמט הצבעוני עשיר בתנועה, שמודגשת בעזרת שילוב של צבעים וקווי עזר. הקשר העיצובי והתרבותי למיקום המשחקים הוא נגיעה חשובה שלא מצליחה לבוא לידי ביטוי בגירסה הקלאסית הגנרית, והיא ככל הנראה הסיבה לקיומן של שתי סדרות.

הפיקטוגרמות הרשמיות של אולימפיאדת לונדון 2012
[מצאתי ב-Core77]

Wail to God – אנתוני שפרד

האנימטור האמריקאי אנתוני שפרד יצר קליפ אנימציה בפלאש, שלתאר אותו כ-'הזוי' יעשה לו עוול. סגנון האיור הלא שגרתי והעריכה המפתיעה יוצרים מעברים בין זוויות צילום ועומס משתנה של קווי מתאר וכתמי צבע בכדי לבנות חווייה סוריאליסטית במיוחד בעולמו המוזר של איש-קוף שמנסה להתמודד עם מה שקורה סביבו.

מתוך קליפ האנימציה Wail to God של אנתוני שפרד