בקטנה השאלת ספרים חינם לקינדל בארה"ב

אמזון משיקה רשמית את שירות השאלת הספרים לקינדל, מהלך מבריק שיאפשר השאלה חינמית של ספרים אלקטרוניים לקינדל בספריות ציבוריות בארה"ב מאוחר יותר השנה, ויגדיל אף יותר את רלוונטיות הקינדל ביחס למתחרים.


4 תגובות

גיא גרניט, 23 בספטמבר 2011 ב-19:03:

מעניין. יש לי כמה שאלות:

(1) ההשאלה מוגבלת בזמן? ספר אחד בכל פעם? מודל אחר?

(2) טעינת והחזרת הספר יתבצעו פיזית בספריה? מספר ה"עותקים" של כל ספר שבידי הספריה הוא מוגבל?

(3) מה יביא את המו"לים לשתף פעולה?

טל טבקמן, 24 בספטמבר 2011 ב-19:33:

לא מדובר במודל חדש ולמעשה בארה"ב ספריות רבות (כרגע בעיקר אוניברסיטאיות) מאפשרות השאלה של ספרים אלקטרוניים – עד עכשיו למחשבים ניידים, לסמארטפונים וגם לקוראי ספרים, אלא שהקינדל לא תמך בכך עד עתה וגרר הרבה ביקורת.

הספריות רוכשות רשיונות לספרים אלקטרוניים מהמו"לים, ממש כמו ספרים רגילים. העלות כמובן נמוכה יותר לשני הצדדים – כולם מרוויחים.

יש מגבלת עותקים, בהתאם לרשיונות שנרכשו, כך שהספרים מושאלים לזמן מוגבל, בהתאם לביקוש – בד"כ לשבועיים-שלושה.

כיוון שברמת הקונספט ספרייה היא לא רק 'מחסן של ספרים', המשתמשים נדרשים להגיע אליה פיזית כדי להטעין את הספרים, בין השאר כדי לשמר את אותה כמקום מפגש מקצועי שיכול לספק ערך מוסף.

גיא גרניט, 24 בספטמבר 2011 ב-22:52:

מעניין (שוב)

ידוע לך אולי האם שואל הספר יכול להשאיר אצלו את הסימניות וההערות שכתב במהלך הקריאה? מה לגבי לשמור לעצמו עמודים בודדים, ציטוטים, מובאות?

טל טבקמן, 25 בספטמבר 2011 ב-14:08:

כן ולא. לא ניתן לצפות בהערות השוליים ובסימניות שנשמרו ללא גישה לספר. עם תום תקופת ההשאלה, הערות השוליים והסימניות נשמרות במקום נסתר. במידה והמשתמש ישאיל את הספר מחדש (או ירכוש אותו מאמזון) הן ישוחזרו במלואן.