בקטנה לכבוד השנה החדשה – פיירפוקס 7

מוזילה ממשיכה עם טירוף הגירסאות, ומשחררת את Firefox 7 שישה שבועות בלבד אחרי השחרור של פיירפוקס 6. הגירסה החדשה יעילה יותר, מהירה יותר, ומאכזבת עם תוספים נוספים שנשארו מאחור בגלל בעיות תאימות.


6 תגובות

תומר כהן, 28 בספטמבר 2011 ב-09:24:

כל אותן תוספות שלא תואמות לגרסה זו כנראה לא עודכנו כבר די הרבה זמן, כי מדיניות מוזילה הייתה לא לשבור את ה־API בכל שדרוג גרסה ולכן גם התוספות תואמות לגרסאות עתידיות מבלי צורך בעדכון ידני עבור כל גרסה מחדש.

טל טבקמן, 28 בספטמבר 2011 ב-16:39:

הי תומר, אתה צודק, אלא שהמעבר המהיר בין הגירסאות פוגע ביכולת של מוזילה והמפתחים לאשר שכל התוספים אכן תואמים לגרסאות הדפדפן. מה גם שרק 25% מהתוספים מתארחים אצל מוזילה, והשאר מגיעים ממקורות חיצוניים.

כיוון שברירת המחדל של פיירפוקס כרגע היא להניח שהתוסף אינו תואם לגירסאות החדשות אלא אם הוכח אחרת, תוספים רבים פשוט נחסמים. אגב, לפי מפת הדרכים רק בגירסה 10 התופעה הזו אמורה להשתנות.

אלון, 28 בספטמבר 2011 ב-22:05:

הי טל
אתה יודע שמוזילה מפרסמת דוח תאימות של תוספים?
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/compatibility
על בסיס מה אתה קובע שמדובר רק ב25% ואיך אתה יודע אם זה יפתר בעוד שלוש גרסאות?
שנה טובה
אלון

caput58, 29 בספטמבר 2011 ב-13:28:

ברור שיש גרסה חדשה כל כמה שבועות כאשר לפחות 3 גרסאות האחרונות הן זבל מוחלט. ואני ממש תומך ואוהב את פיירפוקס אבל האיכות ירדה מגרסה 3 כל הזמן.

טל טבקמן, 29 בספטמבר 2011 ב-19:03:

@אלון – מעולה, לא הכרתי. תודה!

הנתון לפיו רק 25% מהתוספים מתארחים אצל מוזילה מגיע מפוסט שפורסם בבלוג של ג'סטין סקוט (fligtar), המנהל של צוות התוספים במוזילה.

מוזילה הגדירה פיצ'ר ליסט מתוכנן לכל גירסה, שינוי הגדרת המחדל של תאימות התוספים מתוכננת לגירסה 10.

@caput58 – טוב, אין ספק שהחל מגירסה 4 חל שינוי מהותי בממשק ובמבנה הדפדפן. מבחינה עיצובית אני חושב שלטובה. מבחינת ניהול משאבים ומהירות – זה עדיין לא שם, אבל בסה"כ כן משתפר בין גירסה לגירסה.

תומר כהן, 30 בספטמבר 2011 ב-16:46:

25% מתוך 600 מליון תוספות פעילות, כלומר בערך תוספת אחת לדפדפן, מתוכן רק 25% במוזילה. איפה האחרון? ובכן, האחרות הן כל מיני תוספות שתוכנות מסויימות דוחפות לך לדפדפן (למשל סקייפ, אנטיוירוס וכו') כמו גם כל מיני סרגלים [מיותרים] שמכילים רכיבי מעקב אחר פעילות המשתמש דוגמת אלו שנוצרו באשף של conduit (סרגלי ריגול אלו קיימים כמעט עבור כל אתר ישראלי גדול, וגם בעולם לצערנו די פופולריים).

ספציפית לגבי Conduit, מוזילה חסמה אותם מ־AMO לפני מספר שנים, ולכן הם זמינים להורדה רק מאתרי צד שלישי.