לנובו הגדילה שני מקשים במקלדת (אחרי שנה של מחקר)

לנובו (פעם: חטיבת המחשבים הניידים של IBM), ביצעה שינוי עיצובי למקלדות במחשבים הניידים מדגם T400s – הגדלה משמעותית של מקשי ה-'Delete' וה-'Esc'. שינוי תצורה של מקלדות היא מהלך מסוכן ונקודה מאוד רגישה אצל משתמשים, כיוון שהיא משפיעה ישירות על נוחות ויעילות העבודה שלהם. לכן, מאחורי השינוי מסתתרת שנה עמוסה של מחקר רציף אחר מאפייני השימוש של 30 מעובדי החברה, שהצביעו על כך שמשתמש ממוצע לוחץ על צמד המקשים הללו 700 פעמים בשבוע. לנובו הכפילה את גובהם, בכדי להנגיש אותם למשתמשים.

פריסת המקשים העליונים במקלדת של לנובו T400s
לפי לנובו, תיעדוף המקשים הללו העלה משמעותית את שימושיות המקלדת. התוצאה גם הפחיתה משמעותית את מספר הלחיצות המקריות על מקשי ה-End וה-Insert, כתוצאה משינוי מיקומם.

הופתעתי שהם עדיין מתעקשים שלא להחליף בין כפתור ה-Fn ל-Ctrl, שמבחינתי זו אחת מהתכונות המציקות ביותר בסדרות המחשבים הניידים שלהם.


9 תגובות

אורן, 30 ביוני 2009 ב-19:45:

נדמה לי שלנובו היא כבר חברה עצמאית לגמרי ומהפה שלך לאלוהי הלנובו ואולי הם באמת כבר יחליפו את הFn וה-Ctrl. התצורה הנוכחית פשוט נוראית.

[תגובה זו נכתבת על דל VOSTRO 1510 שם דווקא הקטינו את המקלדת והורידו שני כפתורים – את ה-Home ואת ה-End. שזמינים בשילוב עם ה-Fn. צריך להוריד למי שעשה א תזה את הראש. אולי אלו שני המקשים השימושיים היותר אחרי האנטר. (בכולופן – שום דבר שסקריפט לא יכול לסדר ולהפוך את הnumLk וא תה-pause לhome ו-End)].

רויטל סלומון, 30 ביוני 2009 ב-21:45:

לא יודעת מה החידוש המרעיש כאן. מקש ה-DELETE בהרבה מקלדות הוא גדול יותר. ודווקא מקש ESC קטן ומורחק יותר מהאחרים עושה את העבודה הרבה יותר טוב.

טל טבקמן, 30 ביוני 2009 ב-22:44:

הי אורן –
לא הסברתי את עצמי טוב מספיק – לנובו היא חברה סינית עצמאית לחלוטין שרכשה לפני כמה שנים (2005) את חטיבת המחשבים הניידים של IBM והמוניטין של המותג thinkpad, בהמון המון כסף.

הי רויטל –
לנובו שומרת בקנאות על האפרוריות שירשה מ-IBM, ולכן הפעם הדגש הוא דווקא על ההקשר. יש כאן נסיון לנצל את הנדל"ן המצומצם במקלדות שלה בצורה חדשה – לא פורצת דרך – אבל עדיין בבחירה מעניינת לתיעדוף של פונקציונליות, כדי לשפר את השימושיות. נכון שמקש ה-'Delete' גדול בהרבה מקלדות, אבל לא בפורמט הקלאסי לניידים של IBM שמשתמשים רוכשים דווקא בגלל שהוא קבוע, שבלוני ואמין. כמו טויוטה :) כשחברה כזו מבצעת שינוי מינורי ככל שיהיה – יש לו משמעות מעניינת.

רויטל סלומון, 1 ביולי 2009 ב-00:12:

@טל – מאז ש-IBM הפכה ללנובו בתחום הניידים, אני לא מתקרבת למחשבים האלה… :P

טל טבקמן, 1 ביולי 2009 ב-00:26:

כנראה שאי אפשר לקנות מוניטין בכסף :)

יובל, 1 ביולי 2009 ב-03:29:

Esc? אני זוכר משהו כזה… זה שימש ליציאה מתוכנות במאה שעברה, לא?

טל טבקמן, 1 ביולי 2009 ב-16:29:

esc הוא מקש שימושי ורלוונטי – אין לי שום דבר נגדו. כן ירבו.

יובל, 1 ביולי 2009 ב-23:47:

טל, אני באמת לא יודע איפה אפשר להשתמש בו!
לא השתמשתי בו כבר כמה שנים לדעתי.

כיצד אתה משתמש בו?

טל טבקמן, 2 ביולי 2009 ב-09:59:

זאת שאלה מתקילה…
אם הייתי צריך לנחש מה דירוג שלושת השימושים העיקריים שלי במקש:
1. יציאה ממצבי מסך מלא (פלאש ברשת, וידאו מקומי, pdf, פאוורפוינט…)
2. סיום עריכת שדות טקסט באילוסטרייטור
3. יציאה מ-launchy (וגם מכמה אפליקציות air)