חזון העתיד של אסוס – שמענו, מכירים, תודה

סרטון קונספט מאוייר של אסוס מציג את 'Waveface' – חזון לסביבה ממשקית ממוקדת משתמש, המוטמעת בצורה רוחבית בסדרת מכשירים סטנדרטיים המלווים אותו – צמיד שנשלט בעזרת מחוות ידיים, מחשב נייד עם תצוגה משתנה מכוונת שיתוף וטלוויזיה אינטראקטיבית. הממשק מזוהה בעזרת טיפול גרפי ממשקי משותף. המידע נמצא תמיד בענן, נגיש מכל מכשיר ומשתנה עבור המשתמש בהתאם לסיטואציה ולמקום.

דווקא במסגרת קונספטואלית-תדמיתית שכל מטרתה לצאת מהקופסא ולהדגים חדשנות במחשבה על העתיד, מעניין לראות שגם אסוס מיישרת קו עם דוגמאות כמו נוקיה, מיקרוסופט ו-Freeband ההולנדית. ייתכן שקשה להתנתק מעובדות בשטח ו'חטאים קדמוניים', אבל אולי המטרה היא בכלל לקפוץ על העגלה ולהכריז 'גם אני'?

קונספט המחשב הנייד של אסוס Waveface נפרש לעבודה מרובת משתמשים


2 תגובות

תומר, 20 בינואר 2010 ב-14:06:

לדעתי זה עוד סרטון ריק. אסוס דואגים לזרוק כמה שיותר פעמים את המילים relevent ו-personal, אבל האם מישהו באמת יודע איזה מידע רלוונטי לנו בכל רגע נתון? צמיד שיודע הכל זה לא רעיון חדש – חשבו על זה עוד בשנות ה-50, יחד עם מכוניות מעופפות ורובוטים שילבישו אותנו. כל זה לא מועיל עד שאף אחד לא באמת יודע איך להתחיל לממש את זה.

טל טבקמן, 21 בינואר 2010 ב-10:48:

הי תומר,
אני חושב שהגדרת את זה יפה. אני פחות מזהה את מגבלת המימוש, כיוון שחלק גדול מהיכולות קיים כבר עכשיו ומשתפר בהתמדה. ההתייחסות היום ברמת חוויית המשתמש מנסה לתת חופש גדול למשתמש לשלוט על התוכן – הוא יכול לבנות לעצמו פרופילים, לשלוט על מבנה וסדר, ומאוד נפוץ לראות יישומים שעוקבים אחר צורת השימוש ומציפים הפונקציונליות הרלוונטית עבורו לאורך זמן. גם שינוי פרופילים לפי מיקום ושליפת נתונים מהענן אפשרית, וכיוון שהעבודה על עיצוב הממשק בסרטון מופשטת למדי, אני לא רואה כאן בשורה גדולה מאסוס שלא הכרנו.

לדעתי המלחמה האמיתית תהיה בגיבוש של סטנדרטים שיאפשרו למוצרים ויישומים של חברות שונות לשתף מידע ביניהם בצורה שקופה.