חניית אופניים אוטומטית ביפאן

Eco-cycle הוא חניון תת קרקעי אוטומטי לאופניים. המתקן פותח ביפאן – שם אופניים משמשים כאמצעי התחבורה העיקרי, והמוני זוגות האופניים החונים הם מפגע של ממש. ממשק המערכת פשוט וידידותי ומתמצה בקורא כרטיסים מגנטי.

בעת ההפעלה, זרוע רובוטית בוקעת מפתח המערכת, לופתת את זוג האופניים ובולעת אותם אל בטן האדמה. הסרטון מדגים את תסריט השימוש הבסיסי (ובהבזק משעשע של רגע צץ גם all your base, שהרבה זמן לא נתקלתי בו).


כל מתקן שכזה יכול לאכסן בתוכו עד 144 זוגות אופניים, והפעולה כולה מתבצעת במהירות מדהימה – היא אורכת רק 10 שניות. החניונים הללו כבר מפוזרים ברחבי טוקיו, ונבנים בטכנולוגיות ירוקות. הם משחררים את השטח הציבורי ומאפשרים לנצל אותו בצורה יעילה יותר, מבלי להתעלל בתושבים או לפגוע בשגרת יומם.

דני צ'ו פרסם תמונות נוספות, בהן גם תמונות מפורטות יותר של מערכת השילוט וההכוונה סביב המתקנים ואפילו סרטון יפאני המסייר במתקן מבפנים.

[מצאתי ב-boingboing]


5 תגובות

ניימן, 18 בדצמבר 2008 ב-12:39:

ומה שיותר חשוב: הם מגנים על האופניים מפני גניבה! וזו, כידוע, אחת מעשרת המכות שהנחית האדם המודרני על עצמו.

טל טבקמן, 18 בדצמבר 2008 ב-13:11:

צודק :) מכה קשה וכואבת במחוזותינו.

יפאן נראית לי כמו גן עדן לגניבות אופניים, למרות שבתי המשפט שם גוזרים עונשי מוות לגנבים. אין לי מושג אם זה באמת אפקטיבי, אבל זה נשמע מרתיע.

מיק, 29 בדצמבר 2008 ב-00:33:

כמה עולה מערכת כזו? מה צריך בשביל ליבא דבר כזה לתל אביב? האם זה יכול להיות רווחי לקבלן המתפעל? (אני מתאר לעצמי שדיל עם אחוזת החוף משתלם יותר אבל בכל זאת…)

טל טבקמן, 29 בדצמבר 2008 ב-10:13:

הי מיק,
החברה שמייצרת את המתקנים הללו נקראת Giken, זאת חברה יפאנית שעוסקת בפתרונות מיכון כבד, ויש להם פתרונות דומים גם לחניית מכוניות.
אין לי נתונים לגבי עלות או כלכליות של פרוייקט שכזה, אבל אני מנחש שמבחינה מוניציפלית כן יכול להיות בפרוייקט שכזה הרבה פוטנציאל ועניין.
http://www.giken.com

טל טבקמן | חניון רכב ציבורי תת-קרקעי אוטומטי במרכז בודפשט, 20 ביולי 2010 ב-00:44:

[…] להחזיר את השטחים הציבוריים הפתוחים. העקרון דומה לחניון האופניים האוטומטי ביפאן רק מתמודד עם פורמט גדול יותר המאכלס 404 חניות תת-קרקעיות […]